Koronavirus uzavřel registr vozidel na Vyšehradě. Jeden ze zaměstnanců je nakažený
V předešlých dnech pražský magistrát vyzýval Pražany, aby se na registr vozidel na Vyšehradě vypravovali pouze v nejnutnějších případech. Důvodem totiž byly velké fronty lidí, kteří mezi sebou nedodržovali nutné rozestupy, tu a tam někteří neměli ani roušky. Ke 20. říjnu bylo pracoviště veřejnosti uzavřeno úplně. Důvodem je totiž nařízená karanténa, protože jeden ze zaměstnanců onemocněl covid-19. Odbaveni budou pouze lidé na základě elektronické rezervace.
„Pracoviště je uzavřeno v důsledku nařízené karantény vzhledem k onemocnění jednoho ze zaměstnanců covidem-19,” uvedl mluvčí s tím, že o opětovném otevření pracoviště bude magistrát informovat. V současnosti je uzavřené do odvolání.
Zbylá pracoviště fungují omezeně
Ostatní pracoviště registru vozidel ve Vysočanech, v Bohdalci, v Břevnově a v Jarově a registr řidičů mají změněnou úřední dobu. Ta je od pondělí 12. října kvůli vládním opatřením zkrácená na pět hodin v pondělí a ve středu. Otevřeno je v pondělí od 08:00 do 13:00 hodin a ve středu od 13:00 do 18:00 hodin. V ostatní pracovní dny se mohou dostavit pouze předem objednaní lidé, kteří si termín rezervují na webových stránkách magistrátu.
V pobočce registru vozidel odboru dopravněsprávních činností v Business Centre Vyšehrad jsou mimo jiné odbavovaní žadatelé o vydání paměťové karty vozidla, přijímají se zde i žádosti o přidělení či rezervaci registrační značky na přání nebo zde klienti chodí registrovat své elektrické automobily.
Už pouze na základě elektronické rezervace
Pro vyřízení neodkladných záležitostí se lidé mohou k návštěvě registru řidičů a v registru vozidel s výjimkou uzavřeného pracoviště elektronicky objednat do 30. října. Mezi zmíněné neodkladné záležitosti podle Hofmana může patřit například vydání řidičského průkazu za ztracený, registrace nového vozidla, vydání registrační značky za odcizenou a podobně. „To však neznamená, že každý z těchto úkonů je automaticky považován za neodkladnou záležitost a vždy záleží na konkrétní situaci,” uvedl již dříve mluvčí.
Omezení dalších úřadů
Od pondělí 12. října je úřední doba upravená na většině odborů magistrátu, včetně CzechPOINTu, evidence vozidel taxi a hlavní podatelny. Ve zkráceném provozu od pondělí do čtvrtka je otevřena podatelna ve Škodově paláci. Výjimku dostala s ohledem na to, aby nedošlo k zásahu do práv občanů v rámci uzávěrek výběrových řízení, veřejných zakázek, podání žádostí o dotace, vyúčtování grantů a podobně.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.