Vylidněná Praha: Turistů ze zahraničí ubylo až o 93%, na vině je koronavirus
Kvůli koronaviru do Prahy míří o poznání méně turistů. Z dat Českého statistického úřadu vyplývá, že úbytek zahraničních turistů na jaře a v létě je dokonce 93,6 %. Konkrétně se v Praze po různých ubytovacích zařízeních ubytovalo 138 187 lidí.
Praha je podle statistiků z hlediska propadu návštěvnosti nejpostiženějším regionem v celé republice. Návštěvnost hromadných ubytovacích zařízení poklesla ale během dubna, května a června ve všech regionech. Ještě během prvního čtvrtletí přijelo do Prahy přes milion zahraničních i domácích turistů.
Pražský strážník, který popsal svůj „boj s hygieniky“, našel zastání u svého ředitele. „Byla to jeho …
Zatímco předtím v hlavním městě převažovali návštěvníci ze zahraničí, ve druhém čtvrtletí tvořili většinu turisté z Česka. Meziročně se snížil počet cizinců v ubytovacích zařízeních v Praze o skoro 98 procent, přijelo jich 45 730. Počet nocí, které zde strávili, klesl o zhruba stejný podíl na zhruba 91 400.
Čeští turisté se činili o něco více
U domácích turistů byl pokles menší. Návštěvníků z jiných krajů ubylo v Praze o zhruba 70 procent na 92 457. Nocí, které ve městě strávili, bylo přes 164 200, což je také asi o 70 procent méně než za stejné období minulého roku.
V celém Česku se ve sledovaném období propadl kvůli vládním opatřením proti koronaviru počet hostů v hromadných ubytovacích zařízeních meziročně o 82,9 procenta, služeb ubytovacích zařízení využilo 988 000 lidí. Hosté v nich strávili i méně nocí. Především v dubnu a květnu se prakticky zastavil příjezdový cestovní ruch ze zahraničí. Počet ubytovaných cizinců se ve 2. čtvrtletí snížil o téměř 96 procent a domácích hostů o více než dvě třetiny.
Restart turismu
S cílem zmírnit dopady koronaviru a restartovat cestovní ruch v Praze spustilo hlavní město Praha společně s Prague City Tourism v polovině června kampaň V Praze jako doma. Podle mluvčí Prague City Tourism Kláry Malé bude díky této kampani propad celého sektoru menší zhruba o čtvrtinu. Dodala, že nyní cestovní ruch cílí zejména na domácí a přeshraniční turisty. Návštěvníky ze Spojených států amerických a z asijských států lze podle Malé očekávat nejdříve v příštím roce.
V kampani V Praze jako doma Praha každému návštěvníkovi, který do města přijede a ubytuje se v hotelu déle než na jednu noc, poskytuje benefitní body. Ty turisté mohou vyčerpat například v kulturních zařízeních. Systém funguje od 1. července a jeho konec je zatím na plánován na 30. září.
Jen si dovovoluji připomenout, že většinu těch krámků a stánků ovládli Češi s takovým tím těžkým slovanským přízvukem, matrjoškami a vojenskými čapkami. A klidně dál skupují pozemky a pronajímají byty za nehorázné sumy. Ovšem prachy mají - a to je hlavní, na to slyší jakákoli vládnoucí verbež i opozice.