
Koronavirus se opět rozmáhá po Praze. Hygienická stanice znovu zavádí infolinku

Situace ohledně koronaviru se v Praze opět komplikuje. Místní hygienická stanice proto znovu spouští informační linku, která se koronaviru bude týkat. Lidé mohou volat na číslo 227 272 065, kde jim proškolení operátoři poradí a pomohou vždy v pracovních dnech od 10 do 18 hodin.
V době nouzového stavu volalo na linku 400 až 600 lidí denně. Rekordní počet hovorů byl 30. března, kdy o informace žádalo 804 volajících. V posledních červnových týdnech vytíženost linky klesala, průměrně měla 50 až 100 hovorů za den. Zdravotnická část linky byla ukončená na konci června. Dál linka odbavuje hovory o programech ekonomické pomoci pro podnikatele, nájemce nebo firmy.
Lze volat i psát
„Nedá se k nám dovolat. Všichni zaměstnanci se věnují trasování, nikdo nemá čas brát telefony,” řekla k opětovnému spuštění informační linky v pondělí na tiskové konferenci ředitelka pražské hygienické stanice Zdeňka Jágrová. Zároveň doporučila využívat e-mailovou poštu.
Nonstop je dostupná infolinka Státního zdravotního ústavu na číslech 724 810 106 a 725 191 367. Funguje také informační linka ministerstva zdravotnictví na čísle 224 972 222 a je v provozu v pracovních dnech od 9:00 do 17:00. Tato linka slouží občanům s dotazy ohledně jakýchkoliv zdravotnických témat. Kontakty na jednotlivé další krajské hygienické stanice uvádí ministerstvo na webu.
Lidé měli od začátku epidemie extrémní zájem o informace a infolinky byly přetížené. Od března fungovalo také call centrum na lince 1212, které za zhruba 100 dní fungování vyřídilo na 25.000 hovorů. Původně linku zřídilo ministerstvo průmyslu a obchodu a operátoři odpovídali nejprve na dotazy ohledně podnikání a uzavřených provozoven, později převzali i dotazy týkající se zdravotnictví, hygienických opatření, sociální problematiky, přeshraničního pohybu a dopravy. Volajícím byla na lince dostupná i psychologická pomoc, která už ale také skončila.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.