Šéfka McDonald’s v Hráčích: Míříme do menších měst! Až 200 poboček za 5 let. A co zdražování?
Málokteré značce se v Česku daří tak jako »mekáči«. Zisky se vrší, otevírají se nové a nové restaurace a svoje pobočky už získávají i menší města. Právě tohle je podle šéfky McDonald’s pro Česko, Slovensko a Ukrajinu, Yuliye Badritdinové, aktuální trend. Co všechno můžeme od firmy s nezaměnitelnými zlatými oblouky v nejbližších letech čekat, prozradila topmanažerka exkluzivně v Hráčích!
Podle Badritdinové je Česko perspektivní trh s velkým potenciálem. Nyní je u nás kolem 130 poboček McDonald’s, strategie míří skoro ke dvojnásobku v blízké budoucnosti.
„Česko je hodně atraktivní. A jestli jsme před 5 lety mysleli hlavně na velká města a velké dopravní tepny, dálnice, teď vidíme potenciál i v menších městech. A už tam i jdeme. Nevím, jestli přibude dalších 130 restaurací, ale vidím prostor na ještě 50procentní růst v následujících 5 letech, 6 letech. Tento rok otevřeme 7 až 10 restaurací, příští rok 10 až 12, to je ta rychlost. Dříve jsme otevírali 2 až 3,“ popsala generální ředitelka. Na otázku moderátorky, jestli to znamená, že za pět let tu bude »mekáčů« dvě stovky, odpověděla, že takový je plán.
S kuřecím budeme pracovat víc a víc
I taková stálice, jako je McDonald’s, ale čelí trendům nové doby. Ačkoliv jsou nejprodávanější stále cheeseburger a hranolky, lidé tíhnou k jiným typům masa. „V některých zemích už více než polovinu našeho portfolia tvoří kuřecí. A je to globální strategie McDonald's. My chceme, aby lidé milovali naše kuřecí stejně, jako milují naše hovězí v našich klasických produktech. Kuřecí je lehčí, lidé tuto bílkovinu mají rádi a budeme s ní pracovat více a více, lidé to od nás očekávají,“ popsala Badritdinova. Naopak skončil zřejmě trend náhražek masa rostlinného původu. Už v září červenožluté restaurace tyto položky ze svého menu stáhly ve prospěch rybích burgerů, o které měli zákazníci obrovský zájem.
My se nezmenšili, vy jste větší
Generální ředitelka v Hráčích popřela šuškandu na sociálních sítích o tom, že McDonald’s podlehl takzvané smrskflaci – tedy že by zmenšil porce a nabízel je za stejnou cenu.
„Poslouchám to už 15 let. I mí přátelé někdy řeknou: ach jo, Big Mac se zmenšil. A já říkám: ne, vy jste se zvětšili. Big Mac se nezměnil za posledních 60 let, nezměnili jsme ani velikost placky. V konkrétní restauraci ani zemi nejde uzpůsobit sporáky, grily ani zbytek nářadí, jejich nastavení je automatizované, nejde to upravit a takhle se to vyrábí,“ vylučuje Badritdinova.
Dodává, že je cenová dostupnost jejich produktů extrémně důležitá, protože jsou právě na ceny Češi citliví. „My při zdražování nejdeme nad inflaci, snažíme se ceny držet nízko tak dlouho, jak to jen jde. Ale když je všechno dražší, musíme také platit mzdy a jsme odpovědný zaměstnavatel, a s kvalitou nemůžeme jít dolů,“ vysvětluje strategii. Zatím prý není jasné, které konkrétní produkty a o kolik zdraží. Moderátorka ale namítla, že pokud bude McDonald’s opravdu držet krok s inflací, bude cheeseburger brzy stát 50 korun.
Kdo je šéfka českého »Mekáče«?
Yuliya Badritdinova se narodila roku 1979. Roku 2001 absolvovala fakultu ekonomických věd Národní univerzity „Kyjevsko-Mohyljanská akademie“ a v roce 2005 – The Chartered Institute of Marketing, Diploma Program. Před příchodem do společnosti McDonald’s pracovala v oblasti marketingu na různých pozicích a v různých firmách - Saatchi & Saatchi, Nestlé, FMCG nebo Sushiya.
Kariéru u McDonald’s začala před takřka 15 lety a roku 2022 sjednotila ČR, Slovensko a Ukrajinu do jednotného trhu. Věnuje se charitě, zajímá se o rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce. Je vdaná, má dceru.
Zajímá vás, jak sama Badritdinova přistupuje k vyváženosti, jak často jí v McDonald’s, co dovolovala a co nedovolovala své dceři, anebo jak firma funguje na válkou zmítané Ukrajině? Pusťte si celý videorozhovor!
Klikejte v rozhovoru na témata, která vás zajímají
00:00 - 05:53 O prvním kontaktu se značkou McDonald's v Kyjevě a o mytí rukou v kuchyni.
05:54 - 09:19 O tom, jak často sama jí u McDonald's, co si nejčastěji objednává, a co nechutná jí, ale její dceři ano.
09:20 - 21:04 O McDonald's, zdravém stravování, konci rostlinných variant a přechodu ke kuřecímu masu.
21:05 - 24:06 O tom, co pohání zisky řetězce a o otevírání nových poboček.
24:07 - 28:17 O skandálu v KFC a o tom, jak to případně ovlivnilo byznys McDonald's.
28:18 - 33:40 O cenových strategiích.
33:41 - 42:43 O franšízovém systému McDonald's v Česku, o ceně licence i míře kontroly, kterou má nad fungováním poboček centrála.
42:44 - 47:44 O charitativních aktivitách McDonald's.
47:45 - 01:01:45 O fungování McDonald's na Ukrajině i o Badritdinové rodinné situaci.
Pořad Hráči: Pravidelně v Blesku ti, co vládnou Česku!
Blesk už čtvrtým rokem přináší čtenářům a divákům exkluzivní pořad Hráči, v němž se střídají ti, kdo v Česku něco znamenají ve sféře byznysu, politiky, managementu či showbyznysu.
Pořad letos získal stříbrnou příčku v soutěži Podcast roku (kategorie: Zprávy a souvislosti). Zhruba hodinové rozhovory, které vede zkušená moderátorka politických debat i rozhovorů s vrcholnými ústavními činiteli, Vera Renovica (40), si můžete vychutnat nově každý týden na webu Blesk.cz. V tentýž den si pak jejich písemnou podobu přečtete v tištěném deníku Blesk.
To vše, abychom našim čtenářům umožnili podívat se za oponu, za níž se rozhoduje o našich životech, peněženkách či budoucnosti našich dětí. Jestli chcete vědět víc o těch, kteří skutečně vládnou zemi, v níž žijete, dívejte se na Hráče na Blesk.cz!












A proč zase Ukrajinka?