28. srpen 2009: Těšte se bude nový 'trabi'!

Z Německé demokratické republiky přišla bezva zpráva. Bakeliťákový trabant, vozítko desetitisíců Čechoslováků, bude mít nový model. A pořadníky se začaly plnit...
„Nový automobil Trabant 1.1 by měl mít oproti starému typu Trabant P 601 vyšší užitnou hodnotu a nižší spotřebu paliva – šest litrů na 100 kilometrů. Bude vybaven čtyřtaktním motorem,“ slibovala přesně před dvaceti lety agentura ČTK. Cena limuzíny v základním provedení s vytápěným zadním okénkem měla být kolem 60 tisíc Kčs.
Trabanty se ve východoněmeckém Zwickau vyráběly od roku 1957 a z linek sjelo do roku 1991, kdy výroba skončila, 3 096 099 »trábošků«. Mezi lidmi byla bakelitová vozítka velmi oblíbená.
„Já jsem si toho svého koupil v roce 1972 a musel jsem pro něj až na Slovensko, daly se tam rychleji sehnat. Peníze jsem posbíral po celé rodině a podařilo se mi koupit dokonce kombík. Stál 38 tisíc Kčs. Sloužil mi 14 let, pak byl dva roky odstavený, a i přesto jsem ho po roztlačení nastartoval a ujel s ním kus cesty, než se z něho začalo kouřit. Bylo to spolehlivé auto, které potřebovalo opravdu minimální údržbu,“ vzpomíná čtenář Blesku Karel Dymák z Hradce Králové. Trabant možná znovu ožije! Na září se chystá představení jeho nástupce...
To jako dnes, jo? K Vám ještě nedošlo, že NDR již neexistuje???