Primátora rozhněvalo, že se vedení města o opatření podobně jako Pražané dozvědělo až z médií. „O zákazu nočního vjezdu automobilů do značné části Starého města nebylo vedení Prahy oficiálně informováno! Důrazně požaduji po starostce a radním pro dopravu Prahy 1 vysvětlení jejich konání,“ uvedl hned ráno rozčílený Svoboda. Radnice s ním ale nesouhlasí. „Městská část hlavní město informovala v rámci zákonných požadavků,“ kontrovala starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská (TOP 09).

Obě strany si mohly spor vyříkat na pátečním sněmu starostů městských částí. „Nechám ty zřízené značky zneplatnit jako takové a tento problém se předá dopravnímu odboru hlavního města. A dokud nebudu mít jejich stanovisko uzavřené, prodiskutované na úrovni hlavního města i městské části, tak toto rozhodnutí bude platit,“ řekl Svoboda po jednání.

Magistrátní Technická správa komunikací značky přeškrtla ještě v pátek. Platily tak jediný den. „Doufám, že se věc na dlouho nepozdrží a naši občané se budou moci těšit ze zlepšení dodržování nočního klidu,“ řekla starostka Radoměřská.

Je to populismus?

Uzávěra části centra se nelíbí radnímu pro dopravu Prahy 2 Tomáši Halvovi. „Vedle návrhu na zpoplatnění vjezdu do centra je to další populistické rozhodnutí Prahy 1, které tentokrát naštěstí nemá přímý dopad na naše občany. Na nesystémovost v rozhodování Prahy 1 jako sousední městská část upozorňujeme ostatně už dlouho,“ uvedl.

Video
Video se připravuje ...

Od čtvrtka platí na Starém městě noční zákaz vjezdu. Opatření má místní chránit před hlukem Blesk

Je to absurdní?

Opatření se nepozdává ani na radnici Prahy 12. „Dopravní omezení v Praze 1 vnímám jako absurdní jednání všech zapojených. Jedná se o nesystémové řešení, které se s největší pravděpodobností dotkne sousedních městských částí. Šílené je, že nebylo komunikováno ani s vedením hlavního města Prahy,“ sdělila místostarostka Lenka Vedralová.

Mimo moc magistrátu

Podle magistrátního mluvčího Víta Hofmana neexistuje žádný způsob, jakým by do procesu uzavírky centra ze strany Prahy 1 mohl magistrát formálně vstoupit. „Oblasti, které to postihuje, nejsou na místních komunikacích I. třídy,“ vysvětlil.

Strážníci si stěžují na nedostatky

Městská policie se zatím na systematickou kontrolu dodržování opatření podle své mluvčí Ireny Seifertové nechystá. „Provedli jsme fyzickou kontrolu dopravního značeni. V rámci instalace značek jsme zjistili zásadní nedostatky, proto nebudeme do doby nápravy kontroly provádět. Konkrétně bylo zjištěno, že chybí dopravní značka v křížení ulic Králodvorská x Rybná, tedy tímto místem se dá do oblasti, která má být uzavřena, vjet,“ uvedla. Podle radního pro dopravu Prahy 1 Vojtěcha Ryvoly umístění této  značky znemožnila místní obyvatelka. „Vyhnala dělníky se značkou, bo jí to dávali před okno,“ uvedl.

V pátek odpoledne už bylo vše jinak - strážníci informovali, že TSK začala dopravní značky zneplatňovat, kontroly tak provádět nebude možné.

Nekomunikovali to!

Že Praha 1 o kroku neinformovala, se nelíbí radnímu pro dopravu z Prahy 10 Mikuláši Pobudovi. „To, že nekomunikovala tento zásadní krok nejen rezidentům Prahy 1, ale i ostatním městským částem v dostatečném předstihu, považuji za nešťastné řešení. Dopravu v Praze je třeba vnímat jako celek a tak k ní i přistupovat,“ vysvětlil.

Je to prý chaos!

„Jakkoli chápu cíle kolegů z Prahy 1, je potřeba podobné zásadní roky posuzovat z širšího hlediska, zejména pak dopadů na okolní městské části, a danou věc s nimi komunikovat. Praha 1 není samostatně stojící vesnice. Chaos, který vznikl v rámci instalace zákazových značek na území Prahy 1, považuji za nešťastný,“ sdělil radní Prahy 8 Tomáš Slabihoudek.

Je to neštěstí!

Toto rozhodnutí vnímám jako špatné a nesystémové. Udivilo mě, že podnět k němu nepodala Rada MČ Praha 1, ale pouze jeden z radních městské části. Že toto dopravní opatření a jeho dopady na dopravu ve městě nebylo projednáno s Magistrátem hl. m. Prahy ani s obyvateli dotčené oblasti, a přesto státní správa opatření k noční uzávěře části centra Prahy vydala,“ kritizoval starosta Prahy 9 Tomáš Portlík.

Ochrana před hlukem

Cílem opatření mělo být podle radního Prahy 1 pro dopravu Vojtěcha Ryvoly (ANO) snížení hluku, který v noci ruší místní rezidenty. Na ten si dlouhodobě stěžují hlavně obyvatelé Dlouhé ulice. Kromě řádění turistů jim vadí i sportovní vozy s burácejícími motory, jejichž majitelé v oblasti údajně pořádali dokonce ilegálním závody.

Víte že…

Dopravní obsluhou jsou podle zákona  všechna vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby, vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou, vozidla taxislužby a vozidla, jejichž řidiči, provozovatelé nebo přepravované osoby mají v místech za příslušnou značkou bydliště,ubytování, sídlo nebo nemovitost.

Video
Video se připravuje ...

Zákaz vjezdu do centra Prahy, 23. listopadu 2023 Blesk.cz - David Malík

Fotogalerie
34 fotografií