Pražská tržnice získala svou novou vizuální identitu a zároveň mění svůj název na Holešovickou tržnici. Cílem otevřené soutěže bylo najít směr prezentace, který posílí její image, jako tradičního místa setkávání Pražanů. Porota vybírala z 38 návrhů, vítězným konceptem se stal návrh designérů Josefíny Karlíkové a Matěje Vojtuše, nejvíce zaujal svým netradičním pojetím vizuálního stylu založeným na samolepkách či cenovkách s výrazným písmem a barevnou škálou. Tržnice tak pomalu postupuje ve svých ambicích, stát se nejen místem, kde se dají nakoupit potraviny a jiné zboží, ale také místem s kulturním přesahem, místem, které neodmyslitelně k Praze patří. Jedním z dalších kroků směřujících k tomuto cíli, budou výstupy architektonicko-krajinářské soutěže na revitalizaci veřejných prostranství.
„Holešovická tržnice, sídlící v historickém areálu bývalých pražských jatek, v současnosti nabízí největší kryté zeleninové tržiště s celoročním provozem, různé obchody a služby, kulturní vyžití i gastronomii, zdaleka však nenaplňuje svůj potenciál. Právě se nacházíme v počáteční fázi revitalizace, která by měla vyústit v markantní proměnu ze zašlého a poněkud zapomenutého areálu ve znovuobjevený klenot v širším centru metropole. S tím jde ruku v ruce také to, jak budeme celý areál komunikovat směrem k našim návštěvníkům. Proto jsme vyhlásili vedle architektonických soutěží také veřejnou designerskou soutěž s cílem získat novou ucelenou komunikační identitu. Stále jsme však na počátku dlouhé cesty proměny areálu,“ komentuje Milena Mauricová, marketingová ředitelka Výstaviště Praha, a.s.
Pro autory nového vizuálu to není v jejich umělecké kariéře první setkání s tržnicí. Josefína Karlíková a Matěj Vojtuš si zde vyzkoušeli tvorbu vizuální identity už jednou nanečisto během studií na Vysoké škole uměleckoprůmyslové, kdy v hale 13 probíhala výstava klauzurních prací. Při vymýšlení návrhu do soutěže ovšem podle svých slov postupovali jinak: „Zásadní pro nás bylo místo jako takové, jeho architektura a jeho atmosféra, na to jsme chtěli navázat. Vytvořili jsme modulární variabilní systém štítků, cenovek, kuponů, cedulek atd., který se dá snadno formátovat a aplikovat na různé výstupy pro jeho praktické využití. Součástí vizuální identity je písmo Animo z České písmolijny Heavyweight. Vybrali jsme ho jako součást našeho vizuálu, protože svým vzhledem odpovídá jak minulosti, tak přítomnosti tržnice. Následně jsme jej dali dohromady s našimi vizuální prvky, jako jsou právě cenovky, štítky atp.,“ popsali Blesku autoři vítězného návrhu.
Okázalý palác pod rudou vlajkou. Místo bankéřů sem mířili příznivci Klementa Gottwalda (†57). Kde stálo…

Vizuální identitu autoři definují jako: „ozvuk tradice lidového, nejen obchodního, ale také kulturního, společenského a kulinářského života“. V tržnici vidí pro návštěvníky příležitost setkávat se a na jednom místě zažívat rozličné zážitky. „I proto jsme zvolili v návaznosti na různé ‚zóny‘, které se v tržnici vyskytují, širokou škálu a možné využití barev. Pražská, resp. Holešovická tržnice je jakýmsi ‚městem ve městě‘ a s touto základní myšlenkou jsme i uvažovali nad celým grafickým řešením,“ popisuje koncept dvojice autorů.