U obou mostů bude konstrukce zrekonstruována a vrácena zpět na zvýšené spodní stavby. Stát se tak snaží zajistit průplavnost větších lodí mezi Prahou a Mělníkem. „Pražský plavební kanál Troja – Podbaba, který byl vybudován na přelomu 19. a 20. století pro zajištění trvalé splavnosti Vltavy do Prahy, kříží u ÚČOV ve směru na Císařský ostrov dva mosty, které svou podjezdnou výškou nevyhovují parametrům moderní evropské vodní cesty,“ popsal ředitel ŘVC Lubomír Fojtů.
Navýšení o pár metrů
Most bývalé polní dráhy původně sloužil pro dopravu kalů z historické čistírny odpadních vod v Bubenči na kalová pole na Císařském ostrově pro jejich odvodnění. V současnosti již není dopravně využíván, je ale součástí areálu Ekotechnického muzea a je národní kulturní památkou. Most se zvýší o 2,35 metru.
Útok psa na Petříně! Chlapce (4) zle pokousal, je v umělém spánku. Hledaný muž se policii sám přihlásil

Druhý z mostů je silniční a slouží jako hlavní spojení mezi Císařským ostrovem a Papírenskou ulicí pro provoz ÚČOV. Ocelový silniční most o dvou hlavních komorových nosnících výšky 1,95 m projde opravou a bude zdvižen o 1,6 m.
Uzavřená cyklostezka
Stavba uzavře cyklostezku A1, která vede po břehu kanálu pod oběma mosty. „Cyklisté mohou využít vyznačenou objízdnou trasu přes ulice Za Císařským mlýnem, Mlýnská a Papírenská,“ uzavřel mluvčí.
Státní fond dopravní infrastruktury letos podle schváleného rozpočtu hospodaří se 127,5 miliardy korun. Loni měl fond v rozpočtu původně 87 miliard korun, po posílení stoupl na 124 miliard. Fond hradí dopravní stavby. Největší část peněz letos směřuje na dálniční a silniční projekty.