Tramvaje už v Ostravě najely téměř dva miliony kilometrů a jezdí bez poruch. „Zkušenosti našich řidičů jsou s nimi výborné, jsou spokojeni s jízdními vlastnostmi. Cestující kvitují vybavení tramvají. I naše údržba je spokojena s technickou úrovní, protože neevidujeme žádné zásadní technické nedostatky,“ řekl generální ředitel DPO Daniel Morys.

Tramvaje speciálně pro Ostravu vyvinula švýcarská společnost Stadler. Vyráběla je na několika místech, například v polských Siedlcích, zhruba 40 procent částí dodali čeští subdodavatelé. Podnik předpokládá, že 85 procent z hodnoty vozů zaplatí dotace.

Velká výbava

Nízkopodlažní tramvaj může najednou přepravovat téměř 190 cestujících. Je plně klimatizovaná, včetně kabiny řidiče. Je vybavena kamerovým systém, USB konektory nebo moderními sedadly.

Má několik bezpečnostních prvků, které chrání řidiče, ale také třeba chodce při sražení, aby nebyl vtažen pod vůz. Ve špičce v Ostravě nové tramvaje obsluhují 20 procent tramvajových spojů, o víkendech to jsou dvě třetiny.

Obnova vozového parku bude pokračovat. „Máme uzavřený kontrakt se společností Škoda Transportation, která vyhrála soutěž na velkokapacitní tramvaje pro více než 200 osob. Hodnota tohoto kontraktu je téměř dvě miliardy korun,“ dodal Morys. První z těchto tramvají by se ve zkušebním provozu měla v ulicích města objevit na konci příštího roku.

VIDEO: Podívejte se na plně klimatizovaný vnitřek nové ostravské tramvaje.

Video
Video se připravuje ...

Podívejte se na plně klimatizovaný vnitřek nové ostravské tramvaje. Blesk.cz/Karel Dostál