Půjde o velkokapacitní tramvaje pro 200 cestujících, dlouhé budou 26,5 metru. Jejich úkolem bude nahradit nynější spřažené soupravy tvořené klasickými tramvajemi T3, které už dosluhují.

„Ostrava potřebuje obnovu vozového parku i vzhledem k tomu, že spřažené soupravy se podle mého názoru projevily jako něco, co v rámci dopravy už nechceme. Tento typ tramvají nám má pomoct s jejich náhradou,“ řekl ředitel Daniel Morys.

Video
Video se připravuje ...

Lidé mohli vidět jak nový ostravský elektrobus, tak také minielektrobus, trolejbus a novou tramvaj. Blesk.cz/Karel Dostál

Nové moderní tramvaje budou plně pokryty kamerovým systémem, klimatizované, vybavené wi-fi a porty USB.

Tramvaj za skoro 50 milionů

Škoda Transportation zakázku vyhrála ve výběrovém řízení, do kterého se přihlásily celkem čtyři firmy. Škoda jako jediná splnila všechny podmínky a nabídla rovněž nejnižší cenu. Jedna tramvaj přijde na 48,75 milionu korun.

Ostrava už za více než miliardu korun koupila 40 nových tramvají od švýcarské společnosti Stadler. První z nich zatím jezdí ve městě ve zkušebním provozu, všechny by měly být v provozu v polovině příštího roku.

Video
Video se připravuje ...

Podívejte se na vnitřek nového minielektrobusu. Blesk.cz/Karel Dostál

„Připočteme-li k novým tramvajím ze Škodovky ty, které zavádíme do provozu teď od společnosti Stadler, budeme mít v Ostravě kolem roku 2021 pravděpodobně vůbec nejmladší tramvajový vozový park v zemi,“ uvedl Morys. Nové tramvaje se pořizují i proto, že přibývají cestující. V roce 2017 přepravil podnik 91,1 milionu lidí, což bylo o 2,6 milionu cestujících více než v roce 2016.

Fotogalerie
7 fotografií