Tramvaje dostanou slušivý tyrkysový kabát, do kterého DPO obléká v posledních měsících postupně celý svůj vozový park v rámci sjednocení jeho designu. Typické tři vykřičníky nad dveřmi nebudou chybět.
Wi-fi, USB a kamery
Cestující by při cestách novými stroji měli pocítit zvýšený komfort. „Budou plně klimatizované, vybaveny wi-fi pro připojení k internetu, USB porty, antivandalskými foliemi a vnějšími i vnitřními kamerovými systémy,“ uvedla mluvčí DPO Karolína Rycková.
Tento typ tramvaje o kapacitě 200 osob bude mít v České republice i střední Evropě premiéru. „Při tvorbě designu jsme chtěli, aby zapadal nejen do historického centra, ale i do průmyslových oblastí,“ uvedl Tomáš Chludil, designer kolejových vozidel dodavatelské firmy Škoda Transportation.
Pojmenujte „lokalku“
Nová „lokalka“, jak místní tramvajím říkají, dostane přezdívku, kterou vyberou opět samotní obyvatelé. „Věřím, že se nová tramvaj bude líbit. Veřejnost necháme vybrat její jméno,“ potvrdil generální ředitel DPO Daniel Morys.
Dopravní podnik utrácí stovky milionů: Ostravu brázdí trolejbusy bez trolejí, vyjedou i doubledeckery
V ostrém provozu by se tramvaje měly objevit od podzimu roku 2020, celkem vyjede 40 souprav. Ještě musejí projít nejrůznějšími schvalovacími procedurami. Hodnota podepsané smlouvy činí celých 1,9 miliardy korun!
VIDEO: Podívejte se na vnitřek nového ostravského minielektrobusu.
Podívejte se na vnitřek nového minielektrobusu. Blesk.cz/Karel Dostál