Rok trvající modernizace autobusového nádraží z roku 1978 za více než 100 milionů korun skončila. Nechybí nový asfaltový koberec, vylepšená nástupiště a výpravní budova.
„Díky pomoci města se nám podařilo získat evropskou dotaci, která pokrývá zhruba 70 procent. Náklady ale převyšují 100 milionů korun a zbytek jsme museli hledat ze svých zásob, takže i proto se modernizace zdržela,“ shrnul už dříve Antonín Grund, předseda představenstva ČSAD Brno-město holding, který je vlastníkem nádraží.
Prostor má více světla
První etapa prací začala loni v listopadu. Obsahovala převážně očištění a natírání železné konstrukce, která drží nad odjezdovou plochou parkoviště pro autobusy. Díky tomu se nádraží výrazně prosvětlilo. Přibyla nová světla, která nesvítí jen na plochu, ale i na konstrukci, od které se světlo odráží.
Zmodernizovaná Zvonařka přivítá po více než roce opět cestující TV Blesk Zdeněk Matyáš
Druhá část prací zahrnovala vlastní stavební práce, především změnu a modernizaci nástupišť. Poté došlo na novou moderní výpravní budovu tvořenou sklem a hliníkem. „Bude sloužit převážně jako čekárna. Lidé tam najdou informace, směnárnu, toalety i bistro," dodal Grund.
Kapacita nádraží se zmenší o jedno nástupiště ve prospěch asi osmi nových parkovacích míst Kiss and Ride. Nádražím dříve ve všední den projelo 820 spojů regionálních, vnitrostátních i mezinárodních, cestujících se zde za den vystřídalo 17 až 18 tisíc.