Rok trvající modernizace autobusového nádraží z roku 1978 za více než 100 milionů korun skončila. Nechybí nový asfaltový koberec, vylepšená nástupiště a výpravní budova.

„Díky pomoci města se nám podařilo získat evropskou dotaci, která pokrývá zhruba 70 procent. Náklady ale převyšují 100 milionů korun a zbytek jsme museli hledat ze svých zásob, takže i proto se modernizace zdržela,“ shrnul už dříve Antonín Grund, předseda představenstva ČSAD Brno-město holding, který je vlastníkem nádraží.

Prostor má více světla 

První etapa prací začala loni v listopadu. Obsahovala převážně očištění a natírání železné konstrukce, která drží nad odjezdovou plochou parkoviště pro autobusy. Díky tomu se nádraží výrazně prosvětlilo. Přibyla nová světla, která nesvítí jen na plochu, ale i na konstrukci, od které se světlo odráží.

Video
Video se připravuje ...

Zmodernizovaná Zvonařka přivítá po více než roce opět cestující TV Blesk Zdeněk Matyáš

Druhá část prací zahrnovala vlastní stavební práce, především změnu a modernizaci nástupišť. Poté došlo na novou moderní výpravní budovu tvořenou sklem a hliníkem. „Bude sloužit převážně jako čekárna. Lidé tam najdou informace, směnárnu, toalety i bistro," dodal Grund.

Kapacita nádraží se zmenší o jedno nástupiště ve prospěch asi osmi nových parkovacích míst Kiss and Ride. Nádražím dříve ve všední den projelo 820 spojů regionálních, vnitrostátních i mezinárodních, cestujících se zde za den vystřídalo 17 až 18 tisíc.

Fotogalerie
12 fotografií