„Stroje nyní vybourávají povrch vozovek a nástupiště. Část jednoho stánku už je pryč, další se teprve budou odstraňovat,“ řekl předseda představenstva ČSAD Brno-město holding Antonín Grund.

Zmizí také zeď, která odděluje Opuštěnou ulice od nádraží, aby vznikl volný přechod do nové odbavovací haly. Ta vnikne právě v místě bývalých prodejních stánků.

Práce musí být hotové do konce roku a nástupišť je devět. Stavbaři tak mají na každou etapu zhruba dva až tři měsíce. „Práce na nástupištích, na nichž se pracuje nyní, je kvůli přilehlé stavbě haly složitější,“ uvedl Grund.

Střecha prostor prosvětlí

Opravy začaly už v listopadu na brutalistní železné střešní konstrukci. „Ta bude kompletně očištěná, natřená světlou barvou a nasvícená tak, aby se prostor opticky zvětšil,“ dodal. Dosud působilo celé nádraží právě kvůli střeše, na níž parkují autobusy, poněkud ponuře.

Nově řešený bude příchod k nástupištím. Dnes se musí chodit po obvodu, protože kolem refýží je dlouhé zábradlí, nově se bude chodit středem. Na nádraží bude také moderní informační a navigační systém.

Konečně tramvaj

Během roku se také začne opravovat současná odjezdová hala, v níž bude zázemí pro řidiče. Na konci roku má také začít jezdit tramvaj kolem nádraží Plotní ulicí, vznikne u něj nová zastávka. Nádraží se tak dočká tramvajového spojení po více než 40 letech od jeho postavení. Ve všední den jím projede 820 spojů regionálních, vnitrostátních i mezinárodních, cestujících se zde za den vystřídá kolem 18 tisíc.

VIDEO: Architekt Ondřej Chybík hovoří o projektu modernizace autobusového nádraží Zvonařka v Brně.

Video
délka: 02:06.09

Architekt Ondřej Chybík hovoří o projektu modernizace autobusového nádraží Zvonařka v Brně. Zdeněk Matyáš