„Loni v prosinci jsme ukončili práce v mezistaničním úseku a znovu začaly jezdit ze Šakvic do Hustopečí vlaky. Výluku znovu zahájíme 17. února a vlaky se do Hustopečí vrátí od září,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.


Aktuálně se v Hustopečích pracuje na výkopech pro opěrnou zeď, pro základy trakčních sloupů, kácí se stromy a keře a také se demontují kolejová pole, tedy koleje i s pražci. K dispozici je jen jedna kolej místo dvou.
Video
Video se připravuje ...

Železničáři modernizují stanici v Hustopečích. Hynek Zdeněk, blesk.cz

V Šakvicích je také nutné zajistit možnost odbočení z hlavní tratě, které dosud možné nebylo. V Šakvicích jsou kvůli tomu krátkodobé výluky a rychlíky stanicí pouze projíždějí.

Sporná úspora času

I když nebude nutné od prosince při cestě z Brna přestupovat a jízda po modernizované elektrizované lokální trati bude rychlejší, není zatím zřejmé, jestli cestující ušetří čas. Dosud totiž přestupují na lokálku v Šakvicích z rychlíku a celá cesta trvá 35 minut.

Pokud by jezdil z Brna do Hustopečí přímý osobní vlak, cesta může trvat i déle. Jen z Brna do Šakvic dnes jede osobní vlak 41 minut. Jaký bude provozní model, bude zřejmé, až Správa železnice zveřejní návrh jízdních řádů.

Fotogalerie
11 fotografií