Práce na patnáctikilometrovém úseku zahrnují rekonstrukci železniční trati, nástupišť v zastávce Zeleneč, stanicích Praha-Horní Počernice a Praha-Vysočany a opraveny budou i železniční přejezdy, mosty na trati, trakční vedení a zabezpečovací a komunikační zařízení. V úseku u Rajské zahrady má vzniknout nová zastávka, která železnici propojí s metrem.

Rekonstrukce podle správy železnic vyřeší současný nevyhovující stav trati a zároveň zrychlí dopravu na úseku. Nyní je na trase maximální rychlost 100 km/h, na velké části navíc snížená na 60 km/h. Po dokončení oprav se rychlost může zvýšit až na 160 km/h. Trať má být i vhodnější pro nákladní dopravu, zvýší se například zatížení nebo délka kolejí až pro 740 metrů dlouhé vlaky.

Součástí akce je proměna stanice v pražských Vysočanech, kde vzniknou dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště. Zrekonstruován bude také podchod a přibudou eskalátory a výtahy. Nástupiště budou navíc propojena novým podchodem z ulic Krátkého a bratří Dohalských. Vznikne také nová odbavovací hala. „První rok by cestující neměli stavbu příliš poznat, větší výluky nastanou až během druhého roku stavby,“ řekl v prosinci serveru náměstek ředitele Stavební správy západ SŽDC Ondřej Göpfert.

Stavba by měla začít letos na jaře, zatím však chybí pravomocné stavební povolení. O něm rozhodne ministerstvo dopravy, které nyní řeší odvolání proti povolení Drážního úřadu.

Správa železnic při vyhlášení zakázky původně odhadovala náklady na stavbu zhruba 3,58 miliardy korun. V tendru nakonec dostala dvě nabídky, přičemž nabídka Strabagu byla dražší než ta vítězná.

Fotogalerie
9 fotografií