Právě peripetie kolem názvu rozladily kapitána-veterána Gabriela Kovácse, který se ujal kormidla Moravy. „Můj názor je, že to měla být opět Moskva. Odpovídalo by to zkrátka tradici,“ svěřil se Blesk.cz před vyplutím. Moravu si ovšem vybrali Brňané v anketě, kterou vyhlásil magistrát.

„Já jí přeji, ať je okrasou nejen naší přehrady, ale celé Moravy a přiláká spoustu nových cestujících,“ řekla primátorka Markéta Vańková (ODS) předtím, než legendu pokřtila lahví šampaňského. Celkem 35 tun vážící kráska uveze 150 pasažérů, náklady na kompletní rekonstrukci přišly na téměř 16 milinoů korun. Od roku 2013 je technickou kulturní památkou.

Ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek uvedl, že loď má zachované původní prvky, které jsou pro ni charakteristické. „Jsou to například motor a okna z tramvaje a další komponenty. Loď tak zůstane odkazem na práci zaměstnanců dopravního podniku, kteří ji před 65 lety sami v nemyslitelných podmínkách sestrojili zde na Brněnské přehradě," doplnil Havránek. Podnik má ve flotile sedm lodí včetně Moravy. V sezoně od dubna do října svezou 250 tisíc cestujících.

Video
Video se připravuje ...

Křest opravené lodi Morava na brněnské přehradě TV Blesk Zdeněk Matyáš

Moskvu alias Moravu postavili v dopravním podniku v roce 1955. Téměř 16 měsíců trvající rekonstrukce zahrnula práce mj. na hlavní palubě, kormidelním systému, elektroinstalaci, vodotěsných přepážkách či požárním systému v podpalubí.