KONEC POOBĚDOVÝCH ŠLOFÍČKŮ

Pokud patříte mezi ty, kteří si po obědě dopřávají siestu, zkuste načas tento odpočinek vynechat. Možná zjistíte, že se vám večer usíná snadněji..

SPÁNKOVÝ RITUÁL V KONKRÉTNÍ DOBU

Podle expertů pomáhá ukládat se ke spánku, pokud možno, vždy ve stejný čas. Důležité je být čistí, v čistém a voňavém prádle, uvolnění. Na nohy si pak máte natáhnout froté ponožky. Samozřejmostí je čerstvě vyvětraná místnost. 

NĚKOLIKRÁT SI ZÍVNĚTE...

Uměle vyprovokované zívání může podle některých odborníků přesvědčit náš mozek o tom, že je čas jít do postele. Proto si dvakrát až třikrát pořádně zívněte a zkuste zavřít oči... 3.OHŘÁTÉ MLÉKO S MEDEM K lepšímu spánku má dopomoci i ohřáté mléko s medem či kakao, které těsně před ulehnutím do peřin vypijete.

OMEZTE KOUŘENÍ!

Podle některých odborníků mohou problémy se spánkem souviset i s kuřáctvím. Proto se doporučuje před spaním, případně i při probuzení uprostřed noci naprosto vynechat cigarety!

DOPLŇTE TĚLU ŽELEZO

Existuje rovnítko mezi nedostatkem železa v krvi a problémy se spaním. Pokud nezaberou jiné rady, obraťte se na svého lékaře a nechte si změřit hladinu železa v těle a případně si pořiďte v lékárně potravinové doplňky. Do jídelníčku můžete zařadit také potraviny bohaté právě na železo, jako jsou hovězí a jehněčí maso, játra, dary moře, listová zelenina, fazole či hrách.

 ZKUSTE VEČERNÍ RELAXACI

Relaxace a klidně i meditace také mohou ovlivnit usínání. Zkuste si večer pustit příjemnou hudbu, zapalte si voňavou svíčku (či aromalampu s nějakým esenciálním olejíčkem), zapojit můžete lehké cviky na protažení a zkuste chvilku přemýšlet o příjemných věcech.

NAPUSŤTE SI TEPLOU VANU

Pokud nejste typ na meditaci, pak si napusťte vanu. To je také jistý způsob relaxace. Do teplé vody pak nezapomeňte přilít vhodný esenciální (relaxační) olej, případně nějakou pěnu do koupele. Vhodná je například vůně levandule, heřmánku, meduňky či bergamotu.

NEPŘETÁPĚJTE LOŽNICI

Že má být dobře vyvětráno, jsme se zmínili už ve druhém tipu. Kromě čerstvého vzduchu v ložnici je ale velmi důležité nepřetápět ji. Správná teplota místnosti, ve které spíte, může při řešení vašeho problému hrát zásadní roli.

POŘÁDNĚ DÝCHEJTE

Zkuste před spaním zpomalit dýchání a vdechovat zhluboka. Toto dechové cvičení praktikujte, dokud vydržíte. Pomáhá tělu uvolnit se.

Tyhle bylinky podpoří dobrý spánek: ➤ Kozlík lékařský ➤ Mučenka pletní ➤ Heřmánek pravý ➤ Griffonia simplicifolia ➤ Šanta kočičí ➤ Mladý ječmen.

VIDEO: Mikrospánek zapříčinil vážnou nehodu: Ford doslova odhodil terénní auto!

Video
délka: 07:16.23

Mikrospánek zapříčinil vážnou nehodu: Ford doslova odhodil terénní auto! Youtube/ Nerwáček