Bolesti zad a šíje občas trápí každého. Odráží se v nich sedavý způsob života, přetěžování, špatné pohybové návyky, ale také stres a negativní emoce, které způsobují zatuhnutí svalů. Dopřát si proto s blízkou osobou vzájemnou masáž je jedna z nejlepších věcí, které pro sebe můžete udělat.

Hlavní pravidlo domácí masáže říká, že by měla být příjemná. Pokud muž masíruje ženu, měl by na to jít spíše zlehka. Žena obvykle může trochu přitlačit, v zásadě ale platí, že pokud člověk není masér, pak žádný silný tlak není na místě.

Teplo uvolňuje

Dalším důležitým pravidlem je teplé prostředí. Pokud je masírovanému zima, svaly jsou stažené a neuvolní se. Místnost by tedy měla být dobře vytopená. Před vlastní masáží je navíc vhodné záda nahřát. Můžeme použít teplý ručník, skvělé jsou pak speciální polštářky plněné peckami, pohankou, které se nahřívají v mikrovlnce.

Práce s emulzí

Při vlastní masáži je vhodné nechávat odkryté jen ty části těla, které masírujeme, a zbytek zakrýt velkými ručníky (jeden je vhodné dát i pod masírovaného). A pravidlo nejdůležitější: masážní emulzi či olej nikdy nelijeme přímo na záda. Její teplota je ve většině případů nižší než teplota těla, takže by to vyvolalo teplotní šok a stažení svalů. Vždy ji tedy napřed zahřejeme v dlaních.

Čím masírovat?

Základem úspěšné masáže jsou kvalitní emulze, gel či olej. Nejenže zvyšují pocitový prožitek z masáže, ale ještě navíc výrazně zvyšují její účinnost.

Tip pro vás: Hřebíčkový gel je vhodný pro masáže kloubů, svalů a páteře. Tlumí totiž svalové a revmatické bolesti a má výrazné regenerační účinky.

Pár důležitých tipů

Pokud nemáte masážní lehátko, sedněte si masírovanému na nohy. Vestoje byste se museli hrbit. Při masáži zad střídejte levou a pravou stranu vždy po několika hmatech. Masírujte svaly, nikoliv kosti – vyhýbejte se páteři, netlačte na žebra.

Jak na to krok za krokem:

1. Začněte dlouhými hmaty na obou polovinách zad najednou. Dlaněmi obkružte hýždě, pak je veďte podél páteře vzhůru až k hlavě. Vraťte se kousíček zpět a pokračujte směrem k ramenům, která obkružte. To několikrát zopakujte.

2. Hýždě důkladně prohnětejte krouživými pohyby spodní hranou dlaně nebo i klouby prstů. Malými kroužky pomocí prstů pak můžete promasírovat horní část hýždí podél okraje pánve.

3. Svaly podél páteře lze masírovat kroužky či vlnovkami spodní nebo malíkovou hranou dlaně, postupujte vždy zdola nahoru. Pak použijte palce, kterými provádějte rovněž krouživé pohyby, ale v menším rozsahu. Zvláště ztuhlým místům se věnujte důkladněji.

4. Masírovanému dát ruku za záda, přidržet ji a promasírovat svaly pod lopatkou, která se tímto nadzvedne.

5. Trapézové svaly (na šíji) masírujte vidlicí z palce a ukazováčku a poté opět prsty.

A co na konec?

Když masáž skončíte, měli byste masírovaného zakrýt ručníkem (nebo i dekou) a nechat ještě minimálně deset minut relaxovat, aby mohl účinek masáže doznít.

VIDEO: Pornoherečka radí: Tantra je masturbace za čtyři tisíce

Video
délka: 03:06

Pornoherečka radí: Tantra je masturbace za čtyři tisíce BPŽ