Z důvodu uzavření prodejen během lockdownu se velká část nákupů přesunula do online prostředí. Potvrzují to i čísla mapující chování klientů. „S příchodem epidemie covidu-19 v březnu 2020 jsme u klientů zaznamenali vzrůst podílu plateb na internetu z 28 až na 40 % v listopadu 2020, což je opravdu velký skok,“ říká Petr Žabža, ředitel pro akvizici a aktivaci klientů mBank.

Nakupování online má spoustu výhod. Například tu, že si člověk může objednat téměř cokoli, co jej napadne, z pohodlí domova, čímž šetří čas i energii. S mBank je to však ještě pohodlnější. Díky funkci odkrytí údajů o kartě v mobilní aplikaci je možné nákup dokončit kdykoli a kdekoli, aniž byste kartu museli mít fyzicky u sebe.

„Funguje to velmi jednoduše – klient se přihlásí do mobilní aplikace, ve které se dostane k údajům karty, jako jsou její číslo, datum expirace a kód CVV, a ty poté může vložit do platební brány e-shopu,“ vysvětluje Petr Žabža. Kromě toho, že je to velmi rychlé a pohodlné, je zaručena i maximální bezpečnost. Údaje o kartě se totiž zobrazí jen jejímu skutečnému majiteli, jelikož jsou chráněny PINem, a to dokonce dvakrát – poprvé při přihlašování do aplikace, do níž se lze případně přihlásit i pomocí biometrie, tedy například otiskem prstu, a podruhé při samotném odkrytí údajů zadáním PINu k aplikaci. Navíc pokud si je sami jedním kliknutím zase neskryjete, stane se tak automaticky po uplynutí jedné minuty.

„Dnes už jsou obchody otevřené, ale i tak se dost velká část nákupů nadále odehrává v internetovém prostředí. Dle našich posledních statistik se v květnu platby na internetu zařadily na druhé místo, pokud jde o počet transakcí kartou. Jsme rádi, že jsme je klientům zpříjemnili a už se nemusejí zdržovat hledáním karty,“ uzavírá Petr Žabža.

Více informací na www.mbank.cz.