Nový Superb je na světě. Na první dojem nabízí ještě více prostoru a pohodlí a navrch moderní technologie.

I s novinkou budou mít Češi opět na výběr mezi karosářskými variantami kombi a liftback. Škodovka vylepšila pohonné jednotky a ve velkém zůstala u klasiky: v nabídce jsou tři benzinové motory s výkony v rozpětí od 110 do 195 kW a dva diesely 110 a 142 kW, ty nejsilnější s pohonem 4x4. Doplňuje je plug-in hybridní pohon, nabízený výhradně pro kombi, a také zcela nová mild-hybridní verze. Všechny jsou spojeny s automatickou převodovkou DSG.

Mnoho premiér

Premiéru v autě pak mají inovativní asistenční systémy jako asistent při odbočování nebo při průjezdu křižovatkou.

„Přes dvacet let je Superb vlajkovou lodí se spalovacími motory. Ve čtvrté generaci jím bude nadále a nabídne ještě sofistikovanější design, mimořádnou prostornost i nejmodernější technologie. Plug-in jsme od základu přepracovali, takže nyní nabízí čistě elektrický dojezd přes sto kilometrů,“ říká Klaus Zellmer, šéf Škody.

Nová generace Matrix-LED předních světlometů s vyšší svítivostí a adaptivní podvozek DCC Plus mají v modelu Superb svou premiéru. Zcela nový koncept interiéru zahrnuje volně stojící obrazovku infotainmentu o úhlopříčce až 13″. Volič převodovky se přesunul na sloupek řízení, což umožnilo vytvořit mnohem prostornější středovou konzoli. Další novinkou je head-up displej.

K lidem v létě 2024

Při konfiguraci vozu půjde vybírat z tematicky sestavených paketů a samostatně volitelných výbavových prvků. Mezi novinky patří bezdrátové nabíjení telefonu o výkonu 15 W s chlazením, ale také ergonomická sedadla šetrná k zádům s deseti pneumaticky ovládanými masážními vaky. „Superb se setkal s mimořádným ohlasem zákazníků po celém světě. Čtvrtá generace na tyto přednosti navazuje a posouvá je na vyšší úroveň. Tím, že i novinku nabízíme jako liftback a kombi, máme jistotu, že dokonale uspokojíme všechny potřeby,“ je si jistý Martin Jahn, zodpovědný ve Škodě za oblast prodeje a marketingu.

Lidé si budou moci objednávat auta začátkem příštího týdne, fyzicky k nim dorazí na jaře 2024. Ze začátku to podle našich informací budou vyšší výbavy, nikoliv základ. Ten u stávající generace činí 880 900 Kč za liftback a 920 900 Kč u kombíku. 

Výrazně se zlepšila aerodynamika obou karosářských variant. Kromě zkoseného čelního skla dostaly optimálnější křivku linie střechy a vylepšený byl i spoiler pátých dveří.

Superb je delší, užší a vyšší než předchůdce, přičemž rozvor náprav 2841 mm se nezměnil. Celkový objem zavazadlového prostoru verze kombi se sklopenými zadními sedadly činí úctyhodných 1920 litrů.

Interiéru dominuje volně stojící obrazovka infotainmentu, která je u superbu takto umístěna poprvé, a nová středová konzola. Ta poskytuje více odkládacích prostor než kdykoli předtím, protože volič převodovky se přesunul na sloupek řízení.

Rozměry

Délka [mm]: 4912 (+43 proti předchůdci, ) kombi 4902 (+40)

Šířka [mm]: 1849 (–15), kombi 1849 (–15)

Výška [mm]: 1481 (+12), kombi 1482 (+5)

Kufr [l]: 645 (+20), kombi 690 (+30)

Motory

Benzinové: 1.5 TSI mHEV/110 kW, 2.0 TSI/150 kW, 2.0 TSI/195 kW 4x4  

Naftové: 2.0 TDI/110 kW, 2.0 TDI/142 kW 4x4

Plug-in (jen kombík): 1.5 TSI PHEV/150 kW

Inteligentní asistenční systémy

Novinkou jsou asistent pro odbočování a antikolizní asistent. Další systémy, které byly k dispozici již v předchozí generaci, jako asistovaná jízda nebo ten změny jízdního pruhu byly výrazně vylepšeny. V případě nehody se o bezpečnost posádky stará proaktivní ochrana cestujících a až deset airbagů.

Příběh tří generací

První Superb byl uveden na trh v roce 2001 a od té doby ho z výrobních linek sjelo více než 1,6 milionu. Vyráběl se v Kvasinách, ale i na Ukrajině, v Indii a Číně. V letech 2001-2008 Škoda dodala zákazníkům 137 000 vozů první generace modelu. Druhé generace se mezi lety 2008-2015 prodalo 618 000 kusů. V roce 2009 se druhá generace modelu začala poprvé nabízet i jako Superb Combi. Třetí generace byla představena v roce 2015 a dosud bylo vyrobeno 845 000 vozů.

Fotogalerie
12 fotografií