Domácí i přespolní auta zaplavují metropoli. „Počet automobilů, které přejíždí hranice Prahy, každoročně roste,“ uvedla na začátku června Markéta Braun Kohlová z Odboru dopravy magistrátu hl. m. Prahy. V současné chvíli se jedná o 340 tisíc přespolních automobilů. Na základě čísel Českého statistického úřadu s dopočtem Technické správy komunikací roste každý rok tento počet o 2,6%, nebo v řeči čísel o 7 až 8 tisíc aut.

U pražských domácností je situace obdobná. Aktuálně vlastní pražské domácnosti, pod které v rámci statistiky spadají také firmy, celkem 510 000 aut. Navíc i jejich počet neskutečně roste. „Vidíme, že každý rok se vybavenost zvýší o 11 tisíc automobilů v domácnostech na území Hlavního města Prahy,“ dodává Braun Kohlová. Větší provoz v ulicích Prahy vede k nepřehlednějším situacím a většímu stresu řidičů. Když se k tomu přidají špatně zaparkovaná auta blokující výhled, je „zaděláno“ na nehodu.

Děsivý přechod

Bývalá ulice Koněvova, která se bude od 1. října jmenovat Hartigova, slouží jako důležitá dopravní tepna Prahy 3. Vede prakticky od Hlavního nádraží rovně dolním Žižkovem až na Jarov. O velké množství aut tu není nouze. Vysoký provoz ale může vést ke kolizím s chodci. O jednom takovém místě se na sociálních sítích mezi obyvateli Prahy 3 rozpoutala vášnivá diskuze. Nachází se kousek od křižovatky na Ohradě. U přechodu stojí také dvě dvě autobusové zastávky, pohyb pěších tu je velký. 

Obyvatelé se bojí o život

„Včera kolem poledne tam mikrobus srazil na přechodu pána. O pár hodin později jsem stála na stejném přechodu se svými dětmi a chystali jsme se přejít, jenže přijížděla autoškola, tudíž jsme raději počkali, aby jsme mladou řidičku nestresovali. V tom se zprava vyřitil starý Passat a zprava jí objel. Kdybysme na přechod vešli, tak jsme mrtví,“ sděluje svůj hrůzostrašný zážitek obyvatelka Petra E. K.

Další lidé se také shodují, že se jedná o nepřehledný přechod pro chodce. „Vždy, když kolem jedu, tak musím zpomalit na 20-30 km/h, protože je přechod hodně nepřehledný. Ve většině případů za to mohou dodávky okolních obchodů, které jsou nalepené těsně k přechodu,“ sděluje Dominik M.

Stejně tak Martina R. poukazuje na nepřehlednost. Tu ale podle ní způsobují autobusy, přes které není vidět na silnici směrem do centra. Navíc blokují ceduli upozorňující na přechod pro chodce. „Ten kdo tam tu zastávku před přechodem ve směru jízdy povolil, by měl trochu myslet. Měl by ji pro lepší bezpečnost umístit za ten přechod ve směru jízdy. Tím by umožnil chodcům lepší výhled na přijíždějící auta směrem do centra z levé strany při přecházení,“ dodává. 

Co s tím? 

Jak sdělil Blesku Matěj Michalk Žaloudek, zastupitel Prahy 3 a předseda Komise pro strategické plánování, hlavní město by mělo začít celou ulici včetně nepřehledné zastávky začít rekonstruovat někdy v roce 2024. “Pravděpodobně v létě. Není to však jisté,” doplňuje.

Také potvrzuje, že v Koněvově ulici dlouhodobě přibývá aut. Praha si tuto skutečnost uvědomila už dávno. Rekonstrukce Koněvovy ulice se plánuje už od roku 2012. “Myslím si, že Koněvova ulice bude po rekonstrukci výrazně bezpečnější. Zejména kvůli rozjedům,” doplňuje.

Fotogalerie
5 fotografií