Většina z nich pochází z automobilek zemí bývalého východního bloku, je tu ale i pár zajímavých kousků ze „západu“, kterými jezdili tehdejší prominenti. Některé z nich jim zapůjčili i jejich přátelé a známí.

Dvoudvéřový unikát, cabrio jen v Anglii

Nechybí zde například kompletní řada škodovek od prvních felicií, přes tzv. embéčka, erko až po stopětky a stodvacítky. Jsou mezi nimi i raritní exponáty, např. dvoudvéřová Škoda 1000 MBX nebo Škoda Rapid Cabrio, který se vyráběl pouze v Anglii. Nechybí ani legendární Tatry 603 a 613. „Šestsettrojka, to je moje srdeční záležitost. Koupil jsem si ji v sedmdesátých letech, v době, kdy ji dovolili prodávat i soukromým osobám. Do té doby to bylo jen vládní vozidlo. Pak jsem ji ale musel dát pryč. Manželka chtěla pračku,“ vzpomíná Vratislav Tomášek s úsměvem.

Auta ze západu jen za bony

V muzeu nechybí ani zahraniční modely, včetně wartburku, trabantu, dacie, lady či moskviče přezdívaného Leninovy sáně. Auta, kterými se vozili prominenti, nebo lidé, kteří si mohli koupit zahraniční vůz za bony, zastupují např. značky mercedes, jaguár či fiat. Expozici doplňují motocykly, tehdejší vojenská technika a také malá letadla.

Fotogalerie
19 fotografií