Když loni v únoru paní Danuše Homolová a Josef Řehořek přemýšleli, kam se ten rok podívají, přišla za nimi její dcera Radka s tím, že by na jednu dovolenou mohli jet společně.
„Tak jsme našli pobyt v Hurghadě. Do hotelu The Grand Hotel s Invií s tím, že pojedou tři dospělé osoby a dvě děti. Vycházelo to dohromady na 47 607 korun,“ vzpomíná. Zájezd paní Danuše obratem 6. března zaplatila a k Rudému moři měli odletět 19. dubna.
Takový byl plán
„V té době se ještě cestovalo, ale člověk byl již obezřetný a po dohodě s pracovníkem Invie jsem radši nechala zájezd pojistit,“ doplňuje. Jenže během několika dní se situace změnila a Česká republika 12. března uzavřela hranice.
„Nejdříve jsme to neřešili a nechali to být. Po nějaké době jsme se obrátili na Invii s tím, že bychom si chtěli nechat vrátit peníze. Jenže v Invii od toho dali ruce pryč a odkázali nás rovnou na cestovku ETI, že ten zájezd byl od nich,“ popisuje nemilé překvapení paní Danuše s tím, že od té chvíle už to pro Invii bylo »uzavřené« a vše měli řešit pouze s cestovní kanceláří ETI.
„Volali jsme tedy tam. S tím, že chceme radši peníze. Oni nám vnucovali poukaz, a že nám přidají nějaké peníze, kdyby se zájezdy zdražovaly. Takže nám vystavili poukaz na 54 128 Kč,“ říká Homolová.
Dražší zájezd
Přesto, že se původně snažili získat peníze, když jim přišel poukaz, neřešili to. Doufali, že jakmile se situace trochu uklidní, vycestují na plánovanou rodinnou dovolenou. V říjnu proto začali pokukovat po nabídce této cestovní kanceláře s tím, že vyberou termín s odletem v únoru 2021.
„Jenže přišel šok. Stejný hotel jsme už nenašli a podobný typ zájezdu, jako jsme měli zaplacený, najednou vyšel o 8 tisíc více, a to jsem započítala už i ten bonus, co jsme dostali. Všechno mají děsně drahý,“ říká důchodkyně. Zájezd si nevybrali a požadovali zpět peníze.
Prosí o pomoc
Jelikož komunikace ze strany cestovní kanceláře ETI vázne a od Invie se také nic nedozvěděli, rozhodli se partneři obrátit na Ombudsmana Blesku.
„Naposledy jsme byli v kontaktu v říjnu, kdy na nás tahali samé paragrafy a nevím co. Já jsem důchodkyně, Josef také, dcera je invalidní důchodce, navíc si v dubnu zlomila kotník a má tam tři šrouby. A také s námi měla letět její 14letá dvojčata. Já mám za to, že by nám měli vrátit těch 47 607 korun, nebo ne?“ ptá se paní Danuše a odkazuje se při tom na zákon LEX VOUCHER a skupinu ohrožených osob, do které senioři spadají.
(Pozn. red. Zákon LEX VOUCHER (185/2020 Sb.) umožňuje cestovním kancelářím v případě zrušení zájezdu z důvodu pandemie vydat klientovi poukaz na zájezd).