Když loni v únoru paní Danuše Homolová a Josef Řehořek přemýšleli, kam se ten rok podívají, přišla za nimi její dcera Radka s tím, že by na jednu dovolenou mohli jet společně.

„Tak jsme našli pobyt v Hurghadě. Do hotelu The Grand Hotel s Invií s tím, že pojedou tři dospělé osoby a dvě děti. Vycházelo to dohromady na 47 607 korun,“ vzpomíná. Zájezd paní Danuše obratem 6. března zaplatila a k Rudému moři měli odletět 19. dubna.

Takový byl plán

„V té době se ještě cestovalo, ale člověk byl již obezřetný a po dohodě s pracovníkem Invie jsem radši nechala zájezd pojistit,“ doplňuje. Jenže během několika dní se situace změnila a Česká republika 12. března uzavřela hranice.

„Nejdříve jsme to neřešili a nechali to být. Po nějaké době jsme se obrátili na Invii s tím, že bychom si chtěli nechat vrátit peníze. Jenže v Invii od toho dali ruce pryč a odkázali nás rovnou na cestovku ETI, že ten zájezd byl od nich,“ popisuje nemilé překvapení paní Danuše s tím, že od té chvíle už to pro Invii bylo »uzavřené« a vše měli řešit pouze s cestovní kanceláří ETI.

„Volali jsme tedy tam. S tím, že chceme radši peníze. Oni nám vnucovali poukaz, a že nám přidají nějaké peníze, kdyby se zájezdy zdražovaly. Takže nám vystavili poukaz na 54 128 Kč,“ říká Homolová.

Na dovolenou k Rudému moři s nimi měla vyrazit i vnučka Sára.
Autor: David Malík

Dražší zájezd

Přesto, že se původně snažili získat peníze, když jim přišel poukaz, neřešili to. Doufali, že jakmile se situace trochu uklidní, vycestují na plánovanou rodinnou dovolenou. V říjnu proto začali pokukovat po nabídce této cestovní kanceláře s tím, že vyberou termín s odletem v únoru 2021.

„Jenže přišel šok. Stejný hotel jsme už nenašli a podobný typ zájezdu, jako jsme měli zaplacený, najednou vyšel o 8 tisíc více, a to jsem započítala už i ten bonus, co jsme dostali. Všechno mají děsně drahý,“ říká důchodkyně. Zájezd si nevybrali a požadovali zpět peníze.

Prosí o pomoc

Jelikož komunikace ze strany cestovní kanceláře ETI vázne a od Invie se také nic nedozvěděli, rozhodli se partneři obrátit na Ombudsmana Blesku.

„Naposledy jsme byli v kontaktu v říjnu, kdy na nás tahali samé paragrafy a nevím co. Já jsem důchodkyně, Josef také, dcera je invalidní důchodce, navíc si v dubnu zlomila kotník a má tam tři šrouby. A také s námi měla letět její 14letá dvojčata. Já mám za to, že by nám měli vrátit těch 47 607 korun, nebo ne?“ ptá se paní Danuše a odkazuje se při tom na zákon LEX VOUCHER a skupinu ohrožených osob, do které senioři spadají. 

(Pozn. red. Zákon LEX VOUCHER (185/2020 Sb.) umožňuje cestovním kancelářím v případě zrušení zájezdu z důvodu pandemie vydat klientovi poukaz na zájezd).

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.