Gotham Knights - trailer PlayStation/Warner Bros. Interactive Entertainment

Videoher s temným rytířem je tolik, že jejich spočítání je nadlidský úkol. Mezi ty nejlepší patří jednoznačně série Batman: Arkham, která se dodnes těší velké oblibě. Byť by se to nemuselo na první pohled zdát, nejsou Gotham Knights jejím pokračováním ani spin-offem. Je to videohra, která vykračuje vlastní cestou. Její příběh je přitom kulervoucí a nebere si servítky s nikým ani ničím. Dokonce ani se samotným Brucem Waynem. Batman dokonce umírá v počátku hry při souboji s Ra's al Ghulem.

Nightwing, Red Hood, Robin a Batgirl v akci!

Zločinnost v Gothamu se následně vymyká kontrole a je na Batmanově rodině – jeho dvou adoptivních synech Nightwingovi a Red Hoodovi i jejich parťácích Robinovi a Batgirl, aby nejenom spasili prokleté město, ale zároveň vyřešili poslední případ svého zesnulého, otce vůdce a mentora. Gotham Knights je akční videohrou v otevřeném světě se silnými RPG prvky. Zvolit si můžete kteréhokoliv z hrdinů, jejichž bojové styly a schopnosti se pochopitelně liší. Dick Grayson je všestranný bojovník.

Jakožto dítě cirkusáků je ohebným akrobatem a nablízko se ohání escrima tyčemi. Jason Todd je hromotluk, který si v boji poradí i se silnějšími protivníky a navíc dokáže útočit i na dálku díky palebným zbraním. Mladičký Tim Drake se nablízko šikovně ohání holí bo, a přitom se dokáže neslyšně plížit a útočit ze stínů. Stejně jako Barbara Gordonová, která je navíc nepřekonatelná hackerka. Otevře kdejaké dveře, stejně jako vypíná bezpečnostní kamery, aniž by se zapotila. Tento tým superhrdinů je extratřída.

Nefalšované akční RPG

Mezi misemi lze přepínat. Skvěle vyřešeno je získávání zkušeností. Jak už bylo poznamenáno, Gotham Knights mají silné RPG prvky. Vlastně lze s klidem říci, že se jedná o akční RPG. Pokud bude ale někdo z vašich superhrdinů „posedávat na střídačce“, nemusíte se bát, že by zakrněl. Zkušenosti se rozdělí. Nechybí ani tvorba a vylepšování kostýmů, jejich vizuální úpravy a spousta dalšího. Stačí posbírat dostatek surovin, které naleznete v Gothamu nebo posbíráte z padlých protivníků.

Pokud to nebylo jasně řečeno, bojový systém je skvělý. Kazí ho jen občas zmatená kamera. Možnost ohánět se na všechny světové strany a poradit si s početní převahou je skvělá stejně jako v série Batman: Arkham. Ale to není vše. Nechybí ani detektivní vyšetřování ve stylu...ehm, té samé série. V Gothamu je přitom vždy co dělat. Vyjma hlavní dějové linie je k dispozici spousta vedlejších úkolů, náhodných událostí atd. Co však kazí požitek ze hry a zpomaluje hratelnost, je hlídkování.

Nudné hlídkování

Často musíte vyrazit do ulic a plnit stereotypní úkoly, dokud se příběh neposune po nějakém vyslýchání atd. To je často pruda. Pohyb po městě je ale naštěstí zábavný, čemuž dopomáhá nejenom vystřelovací lano, ale taktéž Batmotorka. Jednou z nejlepších vlastností Gotham Knights je kooperace. Příběhové mise můžete plnit až ve dvou a po updateu je k dispozici i separátní kooperativní režim Heroic Assault. Možností, jak se bavit s přáteli, je rozhodně dost. Životnost přitom není vůbec marná.

Záleží na tom, jak dlouho se v ulicích Gothamu chcete pohybovat. Připravte se ale na 20 až 40 hodin, což rozhodně není málo. Co se vizuálního zpracování týče, není špatné, ale žádná sláva to také není. Na PlayStation 5 hra podporuje 4K rozlišení a technologii ray-tracing, což je více než fajn, ale běží pouze v 30 fps. I když mi to osobně nevadí, moc dobře vím, že spousta hráčů by oželila vyšší rozlišení za lepší framerate. Gotham Knights nejsou nejlepší komiksovou videohrou, ale pokud máte svět DC a Batmanovu rodinu v oblibě, nenechte si tuto hru ujít.

58 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 75 %

Čtyři hratelní superhrdinové s rozlišnými schopnostmi