Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge - trailer Dotemu

Želvy Ninja jsou fenoménem, který začal ve světě komiksů. Proslavil se ale zejména naprosto bombastickým seriálem, který znají moc dobře i čeští diváci. Původně se vysílal v 80. a 90. letech a právě v devadesátkách u nás způsobil želví mánii. Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge je videohra, která si bere předobraz právě v kultovním seriálu a želvích beat 'em up mlátičkách z 90. let. Zejména z legendární videohry Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time pro SNES.

Želvy Ninja se vrátily a s nimi i Mistr Tříska a April!

Příběh je primitivní jako prvok, ale to vůbec nevadí. Vystihuje ho dokonale název hry. Trhač se vrátil a opět se snaží podmanit si nejdříve New York, poté Zemi a nakonec celý vesmír. Jenže naštěstí jsou tu naši želví hrdinové! Leonardo, Raphael, Donatello a Michelangelo se opět staví do rolí ochránců bezpráví. A nejsou sami! Do boje se k nim přidá i krysí mentor Mistr Tříska a reportérka April O'Neilová. Možnost hrát za ně hodně potěšila! Sedmá hratelná postava se odemkne po dohrání hry.

Jde o Caseyho Jonese. Postrach New Yorku, který skrývá svou tvář pod hokejovou maskou, se ohání různým druhem sportovního náčiní včetně hokejky, golfové hole nebo basketbalového míče. Každý z bojovníků má vlastní zbraň, styl boje i své silné a slabé stránky. Hratelnost celkově je prostě boží, úžasná, dokonalá a návyková! Nemalou měrou se na tomto faktu podílí výborný bojový systém, který není komplikovaný, ale přesto nabízí dostatek zábavných možností, jak se při rvačkách vyřádit.

Parádní bojový systém

Naučíte se jednoduchá komba, úchopy, útoky ze vzduchu i legendární vrhání trhačových pěšáků na obrazovku. Nechybí ani devastující speciální útoky, u nichž je nejdříve zapotřebí nabít ukazatel mlácením nepřátel. Některé se odemknou až časem, protože ve hře nechybí ani základní RPG prvky. Hrdinové získávají levely a s nimi více zdraví, životů nebo právě nové chvaty a hmaty. Za skvělou hratelností stojí také báječně zpracované úrovně, v nichž je radost bojovat.

Rvát se budete v newyorských ulicích, alejích, na střechách, v kanálech, zoo, muzeu historie, na Coney Islandu. Podíváte se ale i do tajné laboratoře, nechvalně proslulého Technodromu, který je s přehledem nejobtížnější úrovní celé hry, a nakonec i do Dimenze X. 16 přítomných levelů je rozmanitých, nechybí v nich schované tajnosti, které budete hledat pro kamarády a plnit v nich lze i specifické výzvy. Přítomný je příběhový režim, v němž se ukládá postup po splněných levelech.

Známí padouši jako bossové

Arkádový režim je pak potřeba dohrát na jeden zátah s omezeným počtem životů. Jako za starých časů. Při své cestě za záchranou New Yorku, potažmo celého světa, se utkáte s tisícovkami různých druhů pěšáků a robotů. Na konci každého levelu vás čeká dostaveníčko s bossem. Jeho roli zastávají známí padouši jako Bebop a Rocksteady, Baxter Stockman a chybět nemůže ani zlotřilý mozek Krang. O Trhačovi nemluvě. Ve většině úrovní půjdete po svých.

Některé jsou ale svižnější a projedete je na skateboardu nebo proletíte na hoverboardu. Dohrát hru v příběhovém režimu trvá zhruba dvě a půl hodinky. Opakované hraní se ale vyplatí, zvláště s přáteli. Tím nejlepším, co hra nabízí, je bezpochyby její kooperativní multiplayer. Hraní s kamarády nebo rodinnými příslušníky je ultimátní zábava. Na jedné konzoli mohou pařit až čtyři hráči, v online podobě pak dokonce šest najednou. Nechybí ani speciality pro multiplayer.

Multiplayer až pro 6 hráčů je extratřída!

Například předání zdraví pomocí plácnutí nebo oživení padlého hrdiny. Je faktem, že když je na obrazovce více hráčů, může se z toho stát nepřehledná mela. Někomu to sedne, jinému nikoliv, proto je na každém z pařanů, ať si zvolí optimální počet hráčů. Suprové je, že se lze připojit s dalšími hráči do už rozehrané hry. Technické zpracování evokuje dobu před třiceti lety. Dvourozměrná grafika je bombastická, stylová a krásná. Jde o nádheru složenou umně z pixelů.

Nejnovější dobrodružství Želv Ninja běží samozřejmě krásně plynule a nezpomaluje se. Hudba je bombastická. Postaral se o ní ostatně Tee Lopas, který složil soundtrack i k dalším novodobým návratům retro her – konkrétně k Streets of Rage 4 a Sonic Mania. Při hraní zní klasický herní pípavý chiptune, elektronická hudba i melodický rock evokující 80. léta. K slyšení je také hip-hopový track od rapperů Raekwona a Ghostface Killaha z legendární formace Wu-Tang Clan. Wow!

Nostalgie vítězí

Rubačka Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge je prostě nostalgie jako kr*va! Od úvodní znělky, která vás pošle zpátky do svých dětských let až po závěrečné titulky – tohle je prostě herní extáze a milostný dopis všem fanouškům beat 'em up mlátiček z 90. let, kdy byl tento žánr na vrcholu. Tuhle pecku si prostě musíte zahrát. Leda byst neměla rádi tento styl her, retro nebo Ninja Želvy. Ale takových hráčů moc nebude, že? Alespoň doufám.

60 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 99 %

Nostalgie jako kr*va!