The House of the Dead Remake Nintendo

Coin-op The House of the Dead se stal krátce po uvedení v japonských arkádách v roce 1996 vyhledávaným hitem. Hráče oslnila vtahující akční hratelnost, zasazení do hororového prostředí i dvojice barevných světelných pistolí pro likvidaci zombií. Do té se mohou zapojit i dva přátelé najednou. Domácí port na sebe nenechal dlouho čekat. The House of the Dead je s příslušnou periferií zábavou i v dobové konverzi pro Segu Saturn z roku 1998. Jenže zatímco se pozdější díly dočkaly vydání na vícero konzolích, jednička ne. To se nyní změnilo s příchodem remaku na Switch.

Agenti G a Thomas Rogan vyrážejí do zombie akce

Jde o věrnou předělávku původní hry, o kterou se postaral polský vývojářský tým MegaPixel Studio. Ten má s remaky už své zkušenosti, protože hráčům přinesl již žánrově podobné vzkříšení legendy jménem Panzer Dragoon. V The House of the Dead: Remake se na scéně opět objevují tajní agenti G a Thomas Rogan, kteří vyrážejí prozkoumat strašidelné sídlo šíleného doktora Curiena. Když dorazí na místo, vzápětí zjistí, že je zamořeno zombiemi všech možných tvarů, velikostí a v nejrůznějších stádiích rozkladu. A nejenom jimi! Po krku vám půjdou i zmutovaní okřídlení psi, žáby, netopýři nebo červi.

Kapitolou samou pro sebe jsou bossové, na které narazíte vždy na konci úrovně. Jsou obvykle obří a strašidelní, ale každý z nich má slabé místo. Poražená monstra je možné si prohlédnout v interaktivní galerii. Likvidaci hnijících nemrtvých je stejná zábava jako před čtvrtstoletím. Stará dobrá arkádová hratelnost prostě nestárne. Byť je mi jasné, že The House of the Dead: Remake není zábava pro každého. Jde o kolejnicovou střílečku, ve které nemáte možnost volného pohybu. Hra chodí za vás, byť se občas můžete rozhodnout akcí, kudy se vydáte dál. Rozhoduje také to, za koho hrajete.

Kampaň je příliš krátká

Byť je kampaň hry nesmírně zábavná, je také cokoliv, jen ne dlouhá. Čtyři úrovně dohrajete zhruba za půl hodiny. Hra však vyloženě vyzývá k opakovanému hraní. Můžete se pokusit o různé průchody dalšími cestami, zkusit to na vyšší obtížnost nebo se zaměřit na pomoc vědcům, kteří čekají v sídle na záchranu. To, kolik jich dostanete do bezpečí, se projeví v závěru hry. Hra obsahuje rovnou tři různé konce. Mimo kampaně je přítomný i nový režim horda. Ten do hry přináší ještě více zombií, kterých se na vás budou řítit – no celé hordy. Hra je přitom jako dělaná pro multiplayer.

Ten je vrcholem The House of the Dead: Remake. V jednom hráči jde o zábavu, ale ve dvou o ultimátní pařbu. Dva pařani přitom nemusí jen spolupracovat, ale pokud jsou soutěživí, mohou zvolit kompetitivní režim, v němž má každý vlastní ukazatel skóre i životy. Hra je ve své podstatě opravdovou pistolnickou akcí, kterou si člověk užije nejvíc s pořádným kvérem v ruce. Dříve bylo na starších konzolích zapotřebí dokupovat speciální periferie - pistole, aby byl požitek z hraní maximální. Hrát takovéto gamesy na joypadech byl opruz. Ovládání má naštěstí remake vyřešené dobře.

Několik ovládacích metod

K dispozici je několik možností nastavení. Hráč si může zvolit pohybové ovládání pomocí gyroskopu, míření díky analogové páčce nebo kombinaci obojího. Všechny metody lze přitom využít jak s Joy-Cony, tak Pro ovladačem i v handheld módu či na Switchi Lite. Moje zkušenosti s různými způsoby ovládání se značně liší. Naprosto nejlepší je jednoznačně střílení s Joy-Conem. Stiskávání tlačítka RZ vyloženě připomíná pálení ze světelné pistole. Pohybové ovládání v této formě exceluje. S Pro ovladačem už mi tak přesné nepřišlo. Musel jsem si při míření pomáhat páčkou.

Používání gyroskopu v handheldu módu pak považuji za naprostou tragédii. Takto lze podle mě hrát pouze s využitím páčky pro míření. Že by si ale každý hráč nenašel oblíbenou ovládací metodu, nehrozí. Navíc tvůrci přislíbili, že nás s budoucím updatem čeká i „kovbojský mód“, v němž bude možné střílet se dvěma Joy-Cony v rukách jako pistolník. Na něj se velmi těším, protože střílení pomocí tohoto ovladače je prostě super. The House of the Dead: Remake je zábavná moderní verze klasiky, která se dobře hraje. Co se technického stavu hry týče, ideální bohužel není.

Skvělá zábava ze staré školy v horším zpracování

Řešit hudbu a dabing cenu nemám, protože jsou záměrně béčkové. Grafika je samozřejmě hezčí než u originálu, jenže sama o sobě stojí za starou belu. Modely zombií a příšer ještě ujdou, ale prostředí je nehezké a zubaté. A někdy se dokonce dokresluje. V handheld módu je hra nejhezčí. Občas s sebou občas trhne, což není nic děsného, ale nahrávací časy mezi úrovněmi zamrzí víc. Zpomalují totiž jinak zběsilé akční tempo hry. The House of the Dead: Remake rozhodně není dokonalý. To ani omylem. Zábava a hratelnost naštěstí převládají nad horší technickou stránkou. Pokud jste retro pařani ze staré školy jako já, tuhle hru si užijete.

62 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 75 %

Solidní předělávka klasické střílečky