Doom Eternal: The Ancient Gods – Part Two Bethesda Softworks

Loňský Doom Eternal, který je pokračováním rebootu z roku 2016, je parádní krvavá střílečka sama o sobě a skvělé pokračování legendární ságy k tomu. Kromě otravného skákání a nepovedeného multiplayeru mu nešlo nic vytknout. První DLC The Ancient Gods - Part One však už taková jízda nebyla. Nejenom, že protivné hopsání nezmizelo, ale křivka obtížnosti navíc vyletěla až nesmyslně vysoko. Její nevyváženost přídavek shazovala. Nyní tu máme The Ancient Gods - Part Two.

Obtížnost je vyváženější, otravné hopsání je zpět

Toto DLC je poslední a uzavírá příběh Doom Eternal. Ten sice není kdovíjak skvělý a nikdy mě moc nebral, za což mohla především jeho nevýraznost, ale závěr se povedl. Obtížnost byla navíc vybalancována. Je vidět, že si vývojáři z id Software vzali nářky hráčů k srdci. Ale že by to platilo i o kontroverzním hopsání, se říct nedá. Zvláště v prvním světě se ho dočkáte více, než je zdrávo. Dojde i na situace, v nichž musíte skočit do neznáma, ve vzduchu se otočit a najít záchytný bod.

Na něj je zapotřebí se přichytit vystřelovacím řetězem, přitáhnout se, najít další záchytný bod a z něj se teprve odrazit na zem. Tyto úseky vám dají zabrat. The Ancient Gods - Part Two obsahují tři světy. The World Spear je fantasy ražení a naleznete v něm hvozdy plné magických krystalů. Dokonce se v něm nemilosrdný protagonista Doomslayer proletí na drakovi. Bohužel jenom ve filmové sekvenci. Další Reclaimed Earth je zničená Zena po invazi pekelných sil, kterou si musíte přivlastnit zpět.

Temný pán je drsný boss

Třetím a posledním světem je Immora – hlavní město pekla. V něm dojde na ty nejdrsnější boje. Pak už vás čeká utkání se samotným temným pánem, který zastává roli poslední bosse. Dostaveníčko s ním je opravdu těžké a jeho poražení mi zabralo více než hodinu. Jde však o finálního neřáda, takže zvýšenou obtížnost chápu. Nejtěžší na něm není to, že má tři fáze, umí se ohánět a dokáže vyvolávat další démony. Nejobtížnější na něm je, že se dokáže zdravit.

Jakmile vás zraní mečem nebo štítem, je zle. Přijdete o zdraví a temnému pánovi se doplní. Porazit však s vypětím všech sil lze. Temný pán, který na vás půjde v mechu a je pekelnou verzí Doomslayera, není jediným novým protivníkem. Po krku vám půjdou dosud nevidění nepřátelé. Tedy tak napůl. Všichni jsou totiž jen upravené verze už známých monster. Křičící zombie je variací na klasického nemrtvého s tím rozdílem, že ji musíte sejmout zblízka pěstí nebo motorovou pilou.

Noví nepřátelé jsou spíše staronoví

Pokud byste ji zasáhli kulkou, rozkřičí se a posílí všechny nepřátele kolem. U těch nejtužších je to pak opravdu k naštvání. Jedna vřískající zombie vám tak dokáže pořádně zatopit, natož když jich je několik. Voják vybavený proti nepokojům je klasický zombie voják se štítem s tím rozdílem, že jeho štít je skutečně nezničitelný. Pokud ho chcete poslat zpátky do pekla, musíte ho oběhnout a zaútočit zezadu. Ikonického Impa netřeba fanouškům Doom představovat. I on se dočkal své vylepšené verze.

The Ancient Gods - Part Two přináší jeho kamennou obdobu. Je téměř nezničitelná. Mnohdy vám zatopí. Navíc dokáže metat nebezpečná útočná salta. Jediným způsobem, jak prostřelit její kůži, je alternativní mód palby ze základní brokovnice. Démonický voják nestojí moc za řeč, jde o jinak vypadajícího zombie vojáka. Obrněný pekelný baron je ale něco jiného. Jak jeho název napovídá, chrání ho silné brnění. To z něj lze násilně sundat vytrvalým paprskem z plasmové pušky.

Kletbu zažehnáte pěstí

Stačí i jeden dobře mířený výstřel z normální pušky, ale zasáhnout přesně obrněného pekelného barona není jen tak. Nejzákeřnějším ze staronových nepřátel je prokletý Prowler. Jakmile na vás zaútočí, otráví vás. Okamžitě vám začne klesat zdraví a nemůžete navíc uskakovat. To je dosti krkolomné vzhledem k tomu, že hratelnost Doom Eternal i jeho DLC vyžaduje, abyste byli neustále v pohybu. Jediným způsobem, jak se kletby zbavit, je vrazit prokletému Prowlerovi ránu krvavou pěstí.

Pak se vše vrátí do normálu. Souboje s monstry jsou mnohdy náročné, a proto potěší, že stejně jako v prvním DLC máte všechny kousky ze zbrojního arzenálu upgradované na maximum. Osaháte si také jeden nový kousek, kterým je kladivo Sentinelů. Jde o hodně silnou zbraň, jejímž úderem zabijete všechny slabší nepřátele v okolí a omráčíte ty silnější. S gravitačním kladivem ze série Halo je sice větší legrace, ale i tohle se mi hodně líbilo. Životnost není na poměry DLC formátu špatná.

Technicky opět parádní

Pohybuje se kolem sedmi hodin včetně posledního souboje s temným pánem. Je to o něco málo méně než u The Ancient Gods - Part One, ale jenom o trošku. Druhý díl DLC je opět možné získat pořízením Deluxe edici hry, jako dodatek k ní i jako stand alone hru. Co se technického stavu týče, je i The Ancient Gods - Part Two parádní jako původní hra i první DLC. Grafika je detailní, ostrá a hra běží v 4K rozlišení upscalovaném z 1800p v 60 fps. Pro fanoušky je to úctyhodný závěr Doom Eternal.

24 fotografií

Legendární série Doom přehledně na Blesk.cz

Hodnocení Blesk.cz: 81 %