Terminator: Resistance - trailer Reef Entertainment

Terminator: Resistance se AAA titulům nemůže v žádném případě rovnat. Teprve v září odhalená videohra je na první pohled jasné béčko. Stejně jako tragický film Terminátor: Temný osud, který aktuálně propadl v kinech, navazuje na první dva díly. Jinak ale hra s tímto děsným snímkem nemá naštěstí nic společného. Odehrává se výhradně v budoucnosti a jejím hrdinou je Jacob Rivers.

Po krku vám jde Infiltrátor

Jde o jediného přeživšího losangelské jednotky lidského Odboje. Skynet na něj vyslal Infiltrátora – nový model terminátora s lidskou kůží, svalstvem a krevním oběhem. Fandové tohoto neřáda moc dobře znají z filmů. Poté, co Rivers přežije brutální masakr, před kterým ho zachrání neznámý cizinec, se dostává do Pasadeny. Tam se připojuje k místní jednotce Odboje a hra může naplno začít.

Terminator: Resistance pro Xbox One.

Terminator: Resistance je střílečkou z první osoby (FPS). Její úrovně jsou lineární i s otevřenými prostranstvími. Rozhodně ale nejde o hru v otevřeném světě, i když nabízí kromě příběhových misí i vedlejší úkoly. Životnost dosahuje až 12 hodin. Většinou se budete pohybovat v zákopech, rozpadlých obydlích, v podzemí, ale i v lesích. Neustále na vás dýchá atmosféra prvního a druhého filmu.

Rozporuplné přestřelky

Přestřelky jsou fajn, ale dokonalé rozhodně ne. Při palbě necítíte žádný zpětný ráz a zbraně vypadají jako z papundeklu. Zpočátku se dostanete k pistoli, brokovnici, UZI a automatické pušce. Tento arzenál je účinný pouze proti slabším protivníkům jako pavoučím robotům, vybuchujícím rybenkám, střílnám nebo vzdušným dronům. Pouze brokovnice na terminátory funguje, ale dokáže je jen omráčit.

Terminator: Resistance pro Xbox One.

V jedné misi se proto musíte uchýlit k plížení. Naneštěstí je umělá inteligence terminátorů úplně jalová. Často vás nevidí, ani když k nim stojíte čelem. Prostě vás ignorují a jdou dál. Naštěstí hra později nevyžaduje kradmý postup, ten navíc není zpracován ideálně, a to i přesto, že dostanete protiterminátoří nože a noční vizor. Později se dostanete k plasmovým zbraním, které lze i vylepšovat.

Terminátoři, kam se podíváš

S nimi zatopíte všem terminátorům. Narazíte na ikonický model T-800, silnější T-825, ultraodolný a po zuby ozbrojený T-850, který se objevil ve filmové trojce, plamenometem vybavený T-808 nebo gigantický T-47. Nechybí ani známé mašiny Hunter-Killer jak ve verzi obřího tanku, tak v letecké podobě. Na ně platí nejvíce raketomet. Hra však není jenom o akci, i když ta hraje hlavní roli.

Terminator: Resistance pro Xbox One.

Při exploraci prostředí budete sbírat suroviny, z nichž si můžete vyrobit v dílně nové předměty nebo munici. Za pomoci šperháku lze otevírat zámky. Minihra je klasickým točením analogových páček. Hackování dveří a střílen zase probíhá v podobě minihry á la retro klasika Frogger. Nechybí ani lehké RPG prvky s naprosto základním vývojovým stromem schopností.

Stimulanty do nepohody

Za likvidování nepřátel, úspěšné hackování a plnění misí budete získávat zkušenosti a s každým levelem získáte i bod k umístění dle svého uvážení. Časem budete moci používat silnější zbraně, sbírat nástražné bomby, snadněji hackovat a otvírat zámky atd. A můžete se stát silnějšími i díky drogám, pardon stimulantům, které zvyšují odolnost vůči zásahu nebo dokážou zpomalit čas.

Terminator: Resistance pro Xbox One.

Příběh vám představí celou řadu postav, o jejichž osudu rozhodnete sami. Při rozhovorech budete často odpovídat, nebo se naopak tázat. Vaše rozhodnutí ovlivňují děj a mají mnohdy vážné následky. Při opakovaném hraní se tak dočkáte i rozdílného konce. Velmi úsměvné jsou situace, kdy dojde na sex. Ano, v Terminator: Resistance se můžete vyspat s ženami a je to legrace.

Sex, sex, sex!

Nic moc ale při těchto erotických scénách jako vystřižených z filmů z 80. let neuvidíte. Z technického hlediska je na tom hra špatně. Vypadá vyloženě jako ošklivý titul pro Xbox 360. Modely postav jsou nedodělané a často jim chybí nejenom více polygonů, ale i správné animace. Když mluví, je to děs. Textury všude kolem vás připomínají Tetris. Tak moc jsou kostičkované.

Terminator: Resistance pro Xbox One.

Světelné efekty a stíny jsou špatný vtip. Viditelnost také není nic moc. K tomu všemu je framerate trhaný. A to jsem Terminator: Resistance hrál na Xboxu One X – nejvýkonnější konzoli současnosti. Hra je přitom zastaralá nejen technicky, ale i designově. Jako by na ní vývojáři začali pracovat před dekádou, pak ji odložili a dokončili až nyní. Dabing je průměrně špatný. Hrozný je zvuk.

Atmosférická hudba

Když postavy mluví, neustále to praská jako u táboráku. Hudba je ale něco úplně jiného. Je atmosférická, temná, prostě taková, jaká má u Terminátora být. Kromě klasického motivu od Brada Fiela (jo, to je to tududududu) a jeho remixů uslyšíte spoustu původní hudby. Terminator: Resistance není megahit. Je to béčková a zastaralá videohra, která se však fanouškům Terminátora vážně zavděčí.

76 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 70 %

Zábavná béčková střílečka