Hlavní výhody Vulkan API spočívají v přímějším a rychlejším přístupu k hardwaru, než v případě dříve používaného OpenGL ES. Vulkan může úlohy zpracovávat ve více vláknech, zatímco OpenGL jen jednovláknově. Podpora Vulkanu je na samotných vývojářích her, ovšem hlavní herní enginy (Unity nebo Unreal Engine) Vulkan již delší dobu podporují. Verze API 1.1 má přinést několik změn na pozadí vedoucí k větší efektivitě při zpracování obrazu.

TIP: Google vydal Android P Developer Preview 1. Název systému je stále neznámý

Podpora pro Vulkan API 1.1 má přibýt v rámci Android P Developer Preview 2. Připomeňte, že první testovací verze Androidu P (Developer Preview 1) vyšla začátkem března. Zatím však není určena pro pravidelné používání, spíše jen pro otestování nových funkcí. Ke všem dosud známým novinkám a změnám připravujeme samostatný článek. Už teď to ale vypadá, že bude na co se těšit.