Stejně jako první Resident Evil Revelations je dvojka dostupná v Evropě pro Switch pouze digitálně. Připravte si pro ni hodně místa, protože na paměťové kartě zabírá obřích 23,6 GB. Jde však zároveň o jednu z nejlépe vypadajících her na této hybridní platformě, i když došlo oproti verzi pro PlayStation 4 k mnoha ústupkům. Pochopitelně.

Resident Evil Revelations 2 vycházel původně po částech jako epizodická hra. První epizoda Penal Colony představila herní schéma akčního hororu stejně jako hlavní hrdiny. Stará známá Claire Redfield se stala agentkou protibioteroristické organizace Terra Save. Společně se svou kolegyní Moirou Burton se po únosu ocitají na záhadném odlehlém ostrově.

Nerozlučné duo Claire a Moira
Pak už se rozjíždí klasický moderní Resident Evil plní zombií, hodně akce, lehkých hlavolamů, nějakých těch lekaček a hlavně kooperace, na které je hra postavena. Dokonce je přítomna možnost hrát kampaň kooperativně, byť pouze na rozdělené obrazovce. Druhou hratelnou dvojicí je veterán z jednotky S.T.A.R.S. Barry Burton.

Ten se vydává zachránit svou dceru, která je již půl roku nezvěstná. Na ostrově potkává záhadnou holčičku Natalii, která oplývá záhadnými nadpřirozenými silami. Dokáže vidět nemrtvé i skrze zdi a Barryho mezi nimi navigovat a pomáhat mu. Navíc se díky malému vzrůstu dostane i do malých prostor, kam by se Barry se svým pupkem nedostal.

Natalia odhaluje nemrtvé.
Druhá epizoda Contemplation ukázala gradující příběh, představila nové protivníky a potvrdila kvality hry. Třetí epizoda Judgment se překvapivě zaměřila více na hlavolamy a odhalila, kdo je hlavním padouchem. Poslední epizoda Metamorphosis byla nejkratší a přinesla hlavně finální souboj s obřím bossem. Po čtyřech epizodách přišly i dvě bonusové.

The Strugle pojednávala o Moiře a o tom, co se v jejím životě dělo poté, co se odloučila od Claire. V této epizodě hrál velkou roli lov. Moira bez dostatku masa prostě zemřela. Druhá bonusová epizoda Little Miss byla věnována celá Natalii a jejímu temnému já. Malá dívka se vydala napříč ostrovem, a jelikož je malou holčičkou, všem obludám se musí vyhýbat. Jde o čistě plíživou epizodu.

Monstrum se řítí za Natalií.
Switch verze obsahuje všechny epizody včetně obou bonusových i dodatečný obsah, který vycházel pro režim Raid. Ten je čistou arkádovou řežbou, v níž likvidujete nemrtvé a mutanty za body, odemykáte nové postavy a vylepšujete si zbraně. Jde o akční zábavu, která toho nabízí překvapivě hodně. Naleznete v ní i denní výzvy nebo možnost online i lokálního multiplayeru. Stejně jako u prvního dílu, i dvojka se dočkala exkluzivní minihry.

Ghosts 'n Homunculi je variací na legendární a legendárně obtížnou hopsačku Ghosts 'n Goblins. Rytíře Arthura nahradil ale Barry, která nepátrá po princezně, ale své dceři. Brání mu v tom ale zástupy nemrtvých. Ty může likvidovat vrhacími noži, střelbou nebo zápalnými lahvemi. Pokud budete zranění, skončíte v trenkách. Jde o velkou zábavu, ale stejně jako její předloha není Ghosts 'n Homunculi vůbec lehkou záležitostí.

Exkluzivní minihra Ghosts 'n Homunculi

Resident Evil Revelations 2 vypadá na Switchi opravdu pěkně. V dock režimu se pyšní full HD rozlišením, v handheld módu je to 720p. Aby však hra mohla na systému běžet, došlo k mnoha grafickým kompromisům. Textury nejsou tak detailní jako na PS4 a kvůli vypnutému antialiasingu vypadají některé předměty dost hranatě. V dálce se vykresluje tráva, a co je u hororové hry na palici, je absence stínů, které vrhalo posvícení baterkou.

Framerate je navíc dost nestabilní a hra se výrazně a rušivě trhá. To vše korunují šíleně dlouhé nahrávací časy. Při spuštění hry vás čeká téměř minutové čekání. Pochválit je však třeba mnoho ovládacích metod včetně té pohybové, která se ve hře představuje úplně poprvé. Resident Evil Revelations 2 pro Switch je vítaným přírůstkem na platformu a jednoznačně nejlepší hanhdeldovou verzí hry. Ta pro PS Vita byla tragická.

RESIDENT EVIL přehledně na Blesk.cz

84 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 80 %