Masivní multiplayerová online hra EVE Online pro počítače si od původního vydání v roce 2003 získala stovky tisíc fanoušků, které ji hrají dodnes. Je tedy překvapivé, že jsme se dosud nedočkali příliš herních odboček. Po nemastné a neslané FPS Dust 514 konečně přichází něco, co vypadá na pořádnou vesmírnou řežbu. Je tu EVE: Valkyrie.

Jde o klasickou vesmírnou střílečku, která svým zpracováním v podstatě nijak nevybočuje. Ale ve smyslu hratelnosti! Virtuální realita hře dodává nový rozměr. V kokpitu vesmírné lodě se můžete prohlížet, jak se vám zlíbí. Uvidíte, jak prolétáte kolem masivních kosmických korábů či jak prolétáte pásem asteroidů. Nádhera.

Vizuálně jde o jednu z nejhezčích her na PlayStatin VR.

EVE: Valkyrie je jednou z her, která využívá virtuální realitu na maximum a posouvá herní zážitek mnohem dále. Věřte nám. Grafika je navíc na poměry PS VR pěkná. Jistě, rozmazaným předmětům ve velké vzdálenosti a jisté zubatosti se hra nevyhnula, ale celkově jde o pěknou podívanou, plnou krás vesmíru, designově zajímavých plavidel a oslnivých explozí.

Navíc se hra báječně ovládá. Řízení kosmických korábů pomocí DualShocku 4 je jednoduché a každému padne rychle do ruky. Po pár letech už budete metat přemety, hbitě se otáčet, pálit jako ostrostřelec a mezi hvězdami se neztratíte. Ovládání je vážně intuitivní a brzy se budete cítit jako byste prošli vesmírným leteckým výcvikem.

Praská vám kokpit.
Co se hry jednoho hráče týče, na začátku vás vtáhne jako lodní vysavač kosmické smetí. Úvod je neskutečný, jenže singleplayer ve hře obsáhlý není a maximálně do tří hodin ho budete mít za sebou. Příběh je přitom skvělý. Jste pilot, který zemřel při nevydařené misi a za pomoci moderní technologie byl vytvořen jeho klon a vzpomínky mu byly nahrány do mozku.

Úvodní Recall mód vám story vysvětlí v misích, abyste pak v dalším režimu jménem Scout létali po vesmíru a sbírali své vzpomínky. Vše pochopit vám pomůže hlas herečky Katee Sackhoff (Riddick, seriál Battlestar Galactica). V Survivalu se utkáte s vlnami dotírajících protivníků. A pokud budete chtít, vyzkoušet si můžete i testovací arénu. Jádro hry však tkví v multiplayeru. Jsou to bitvy jeden proti jednomu na pěti mapách, které ukazují Eve: Valkyrie v plné parádě.

Trailer na videohru Eve: Valkyrie pro PlayStation VR Sony

Týmový deathmatch je klasika. Control je také známý režim, v němž musíte ve vesmíru zabrat co nejvíce kontrolních stanovišť. Carrier Assault je nejoriginálnější a nejzajímavější. Musíte deaktivovat elektrické vedení na stanovištích, které vypne štít nepřátelské lodě, na kterou poté můžete zaútočit. V tomto režimu jde hodně o taktiku a vynalézavost.

Za boje získáváte zkušenosti, ale zatraceně pomalu. Následně si můžete implantáty zlepšovat své nové schopnosti nebo pořizovat nové lodě. Ty se dělí do tří základních kategorií. Na vesmírné stíhačky, podpůrné lodě a těžké bitevníky. Jenže vylepšování postupuje pomaleji než skutečný pozemský vesmírný program. Než se vylepšíte jako ostatní, potrvá to.

9 fotografií
Hra bohužel obsahuje systém mikrotransakcí, takže svůj vývoj můžete urychlit za skutečné peníze. To by šlo, kdyby byla hra za plnou cenu, jenže na českém PlayStation Network stojí necelých sedmnáct stovek. Ostatní se dostanou klidně dál než vy ne pílí, ale penězi. Eve: Valkyrie však nelze jinak než doporučit, protože jde o skvělou ukázku virtuální reality. Občas to je průlet černou dírou, ale jinde hra zase září jako supernova.

Hodnocení Blesk.cz: 7/10

Perfektní zpracování virtuální reality
Na poměry PS VR dobrá grafika