Za hrou stojí vývojářský tým Techland, který má se zombie už bohaté zkušenosti. Je totiž autorem za série Dead Island. A na hře je rukopis tohoto týmu znát. Přesto se vývojáři rozhodli pro novou značku a ne další pokračování rozběhnuté série. Dying Light má totiž několik zásadních prvků, které ho od Dead Island výrazně odlišují.Vítejte ve fiktivním městě Harran. Na dovolenou byste do něj určitě vyrazit nechtěli, protože je v karanténě vyhlášené kvůli infekci neznámého patogenu, který mění živé na chodící mrtvoly. Značně hladové. Vy jste Kyle Crane, zaměstnanec podezřele dobře technicky vybavené humanitární organizace, která vás posílá do jámy lvové, abyste z ní získal důležitá data zcizená místním gangsterem.

To vše je ale úplně jedno, protože příběh je nudný, jeho postavy nezajímavé a zvraty a podrazy čekáte už od samotného začátku. Spousta vedlejších postav se navíc opakuje. Mají jiné oblečení, ale podle tváří poznáte, že jde o jeden a ten samý model postavy. Tady jde ale spíše o zombie a ty jsou skutečně děsivé. Do doby, než zjistíte, že prošly stejnou klonovací procedurou jako vedlejší postavy. Navíc, i když jsou ve hře nemrtví, hra strašidelná vážně není.

Grafika hry je vážně pěkná.
I když je Harran zničený, z obřích mrakodrapů se kouří, všude je nepořádek, jde paradoxně o krásné místo. Vizuálně je totiž hra na výborné úrovni, a to i při naprosté plynulosti hratelnosti. Tenhle titul se nezpomaluje. Viditelnost je obrovská, prostředí zajímavé, avšak občas se zarazíte o nějaký předmět nebo rovnou propadnete texturami. Bez bugů se Dying Light neobešlo, jak tomu bývá u většiny her v otevřeném světě. Hra navíc nezapře svůj PC původ.

To, co Dying Light odlišuje od ostatních herních zombie krváků, je umístění parkouru, umění běhu a lezení, do hlavní herní náplně. Neobejdete se bez něj. Navíc funguje perfektně, i když hra snímá dění z pohledu první osoby, což vždy zvykem rozhodně nebývá. Když běžíte, zombie budou mít problém vás dostat, když vyskočíte na střechu, nevylezou za vámi. To umějí jenom silnější mutanti. A ti vylézají v noci.

Fešanda
Ve hře se střídá denní cyklus, což funguje parádně. Splnit se všechny úkoly budete snažit před soumrakem, abyste se vyhnuli nebezpečnějším tvorům. Občas budete muset podniknout nebezpečnou výpravu i v noci. A bude to adrenalin, až budete prchat zpátky k věži, která slouží jako útočiště přeživších. Infikována je však většina z nich. Tito lidé přežívají jen díky Antizinu, léku potlačujícímu přeměnu zombie.

Stejně jako v Dead Island, i zde se můžete ohánět spoustou předmětů, které naleznete kolem sebe, ať už to bude železná tyč nebo hasák. Zbraně se však rozbíjejí, takže budete potřebovat dostatek kovových předmětů na jejich opravu. K slovu přijdou i pistole a kulomety, ale nehrají ve hře hlavní roli. Vylepšování postavy vás také nemine.

Zombie jsou správně nechutné, ale jejich modely se opakují.
Za mašírování lebek zombie budete silnější, za dobytí vyvýšených míst hbitější a jako přeživší si zlepšíte zdraví i zdravení. Jednotlivé schopnosti si navíc vybíráte sami. Časem si osvojíte i nové taktiky, jak se vyhnout zombie.

Vystřelovací hák vás dostane tam, kam byste sami nevyskočili. Pokud se zamažete krví, nemrtví vás budou chvíli ignorovat, protože si budou myslet, že jste jedním z nich. Bohužel to, co shazuje Dying Light nejvíc, je neustále se opakující náplň misí. Prostě doběhnete z bodu A do bodu B, případně zabijete příšeru C nebo se po cestě zastavíte u D. Nápaditost misím chybí, takže se nezřídka kdy dostaví i nuda.

13 fotografií
Tu však rozptyluje multiplayer. Jeho kooperativní forma je implementovaná přímo v singleplayeru, takže některé úkoly můžete plnit s dalším hráčem v rozehrané hře. Navíc se objeví další mise. K dispozici je i zábavná kompetitivní hra více hráčů, ve které můžete hrát dokonce za mutanta. Tedy pokud si za tuto možnost zaplatíte a režim stáhnete navíc. Dying Light je zajímavá hra plná nápadů, ale má nemálo neduhů. Záleží na vás, jestli převládají nad klady. Obojího má hra hodně jako zombie much nad hlavou.

Hodnocení Blesk.cz: 7/10

Krásná grafika
Perfektně zpracovaný parkour