Google se dlouhodobě snaží co nejvíce uživatelů přivést na svou předplatnou službu YouTube Premium a kromě její neustálé propagace navyšuje i počet reklamních formátů, které se na YouTube objevují. Po tom, co zavedl reklamní spoty uvnitř videí, přišel i s různými testovacími formáty, hlavně na telefonech, které zabírají celou obrazovku. Ani to ale zřejmě není dost.

TIP: Facebook jde po krku YouTube. Začne masivně propagovat a sdílet hudební videoklipy

Doposud byly pro reklamu uvnitř videa způsobilé jen ty nahrávky, které byly minimálně 10 minut dlouhé – to proto, aby se nestalo, že další spot po tom na začátku videa, bude příliš brzy a diváka odradí. Nově ale od 27. července bude stačit pouze osm minut. Zároveň Google tento formát reklam zapne všem způsobilým nahraným videím a v základu bude aktivovaný i u nových nahrávek.

YouTube se tak všemožnými způsoby snaží přinést peníze nejen sobě, ale i uživatelům, kteří videa nahrávají. Ti si stěžují na nízké vyplácené částky a ostatní platformy, jako je Instagram apod. je lákají vyššími výdělky. Zároveň Google může množstvím reklam přesvědčit uživatele, aby si předplatili YouTube Premium a zcela se jich zbavili. Zde je ale otázkou, zda je tímto nátlakem nepovede spíše k instalaci různých blokátorů reklam.

YouTube už umí zařadit videa do fronty. Jak to funguje?

Video
Video se připravuje ...

Zařazování videí do fronty na YouTube Zive.cz