Okolo středečního poledne zjistila komunikační společnost CenturyLink, že její klienti nemohou telefonovat ani se připojit k internetu. Její technici museli vyrazit do pouště a prohledávat dlouhý úsek, kde je pod zemí položen optický kabel. Ten přenáší signál několika mobilních operátorů a poskytovatelů kabelové televize a internetu. Částečně opravit se jej podařilo přibližně po šesti hodinách.
Do té doby nemohlo podle policie nejméně několik desítek tisíc lidí v oblasti jednoho z největších arizonských měst Flagstaff (údaje z dalších oblastí nebyly zveřejněny) telefonovat ze svých mobilů ani na nouzové linky, připojit se k internetu, vybírat z bankomatů či platit kartou.
Provoz sítě byl zcela obnoven až po 15 hodinách. „Jak jsme na internetu závislí, se ukáže ve chvíli, kdy zmizí,“ řekl agentuře AP zaměstnanec počítačového centra na jedné z arizonských univerzit Zack Holland, podle nějž měla řada studentů kvůli nemožnosti připojit se k informační síti slzy na krajíčku.
Podobnému riziku nejsou vystaveny zdaleka všechny počítače či telefony v USA, řada z nich má záložní možnost připojení. Zvláště v odlehlých oblastech však často poškození jediného kabelu může znamenat velké problémy.