Dostat teenagera zavřeného v pokoji od mobilu, YouTube, TikToku, snapchatu, instagramu a další zábavy se zdálo rodičům nemožné. Jenže televize Prima přišla s nápadem na reality show Like House, kdy 4 mladici a 3 slečny zůstávají pět dní ve vile a diváci mohou s týdenním zpožděním sledovat, co se mezi nimi událo. Podle Jonáše Čumrika se tvůrcům podařilo tuto mladou generaci nalákat zpátky k televizím. A co se jim na krátkém pořadu líbí?

Největší emoce, která aktuálně teenagery k Like Housu poutá, je pocit, že se někdo z té vily chová jako oni, a tím je jim sympatický,“ vysvětluje jeden z hlavních aspektů atraktivnosti Like House pro generaci Z. Dospívající tak fandí lidem, kteří mají podobný názor jako oni a během hádek a interakcí se přidávají na různé strany podle toho, jak s nimi souhlasí. Podle Jonáše Čumrika z experimentálního brandu katz83, o popularitě Like House mezi mladými svědčí i čilý ruch, který panuje na sociálních sítích. 

Žije tím Twitter

„Na internetu rezonuje dění v Like House skvěle. V posledních dnech se ukazuje síla sociální sítě Twitter, který spousta lidí odsuzovala právě pro mladší generaci, Říkali, že je to sociální síť pro novináře, je to dospělé a celkově vážné prostředí, ale nakonec to vypadá, že Twitter ovlivňuje nejvíc dění kolem Like Housu a má vliv i na aktéry samotné. Ti byli dříve na instagramu a YouTube a shodou okolností byli nuceni, nikoliv produkcí, ale tím, co se dělo, si založit profily na Twitteru a učí se tweetovat,“ prozrazuje odborník, jak influenceři přešli na novou sociální síť a dodává. „V 17:15, kdy se Like House vysílá, tak Twitter nežije ničím jiným. Jsou tam hlášky, citace, komentování dění přímo v televizi, dotazování se, označování přímo aktérů, přestože ví, že to je s týdenním zpožděním, tak se doptávají,“ popisuje, jakou bouři strhla reality show na internetu.

Napravený nevolič influencer

Pořádný rozruch vzbudil minulý rok TikToker Adam Kajumi, když v podcastu Xavera Lukáše Veselého řekl, že nemá čas chodit k volbám, protože je influencer. Tehdy za to sklidil od starších diváků tvrdou kritiku a nyní, když je účastníkem reality show, se jeho reputace podle Jonáše Čumrika otáčí: „V posledních dnech lidé, kteří nesnášeli Adama Kajumiho, se veřejně začínají přiznávat takovým tím stylem, že se stydí sami za sebe, že to musí napsat, ale že je jim Adam nejsympatičtější,“ uvedl Čumrik.

Pro Blesk Podcast si pak zavěštil, kdo si podle něj získá přízeň diváků a dostane výhru 500 tisíc korun: „Podle mě v reality show zvítězí Tomi nebo Jenis, z toho důvodu, že jednooký mezi slepými králem. Ten, kdo bude nejnormálnější, nebude vyčnívat z davu a bude přirozený v chování, že se s ním divák sžije. Řekne si, že kdyby tam byl, tak se nebude hádat, bude si v klidu dělat palačinky a ptát se, jestli to mají zapotřebí před televizí, rodiči, přítelkyní a tak dále,“ tipl si influencer v důchodu a s úsměvem dodal: „Jsem zvědavý, co se za dva měsíce stane.“

Co si myslí o sporu Adama Kajumiho proti Markovi „Datlovi“ Valáškovi s Barborou Stříteskou, proč má Like House lepší formát než legendární reality show Vyvolení a co se dozvěděl za tajné info od tvůrců, prozradil Jonáš Čumrik v Blesk Podcast:

Video
délka: 30:58.88

Blesk Podcast: Podcast: Like House vyhraje Tomi nebo Jenis. Kajumi si napravuje reputaci Jiří Marek

Fotogalerie
37 fotografií