A s tím našim boubelkám Báře (35), Markétě (28) a Lucii (44) pomáhá psycholog PhDr. Jiří Novák (71). Než mohl přijít na kloub problémům s nadváhou a udržením zdravé váhy každé účastnice, podrobil je půlhodinovému pohovoru. Rázem si tak udělal první obrázek o každé z nich.

 „U dvou klientek tam jsou styčné body jako pošramocená sebedůvěra a slabá vůle a nespokojenost samé se sebou, a to bych řekl, že je příčinou růstu jejich hmotnosti. U těch dvou bych očekával, že se jim podaří zhubnout. Ale jedna klientka je taková dosud tápající ve svém životě, neví, co chce, a nevidí tu chybu, kde je. U ní si nejsem stoprocentně jist, ale budu se snažit jí pomoct najít cestu,“ zhodnotil psycholog své dojmy z prvního setkání.

Dámy se mu naplno otevřely a zalovily v myšlenkách hluboko v dětství. „Je to několik bodů, kdy jsem za poslední roky byla úplně dole a musela jsem se znovu odrazit ode dna. Vůbec jsem si neuvědomila, že by to mohl být ten kámen úrazu, který mi zničil motivaci ke všem věcem. Jednalo se o věci z dětství, rodinné problémy i úmrtí, které mě hodně stáhlo na dno,“ svěřila se Bára po rozhovoru s Novákem.

Také Markéta si začala uvědomovat, že její problémy s váhou odstartoval nešťastný návrat z Anglie. Lucie naopak přiznala slabou vůli. I to lze ale podle psychologa ovlivnit. „Člověk by měl být spokojený sám se sebou, měl by se mít rád a sám sebe si vážit. A jakmile si sebe neváží, tak se s tím těžko pracuje. Abychom odbourali ty negativní emoce, existuje na to technika, takzvané autogenní tréninky, které se naučí každý sám,“ vysvětlil PhDr. Novák.

Jak se zbavit pocitu hladu?

Začíná se vždy na levé paži. Tu ohněte v lokti tak, abyste měli pažní kost kolmo dolů. Na rameni si nahmatejte krkavcovitý výběžek a jeďte dolů na výběžek loketní. Přesně uprostřed je bod, na který když si zatlačíte, budete mít pocit tepla nebo pálení. Ale není to tlak. Opakujte dvakrát až třikrát denně po minutě na každé paži.

Jak odstranit chutě na sladké?

Zatlačte na místo asi dva prsty pod pupíkem. Jde to těžko, proto je dobré pomoct si nějaký tvrdým předmětem, třeba rohem knihy. Opakujte po půl minutě zhruba dvakrát až třikrát denně.

Co je autogenní trénink?

Jedná se o relaxačně-aktivační techniku. Využívá se ke zlepšení psychické a tělesné výkonnosti. Hojně ji využívají vrcholoví sportovci. Součástí autogenního tréninku je akupresura. To je podobná procedura jako akupunktura. Ta se provádí pouhou masáží bodu nebo místa na těle jedním nebo třemi prsty. Místo masírujeme nehtovou částí palce, nikoliv bříškem.

Trenérka Denisa Balakovská: Dřou jako koně

Už měsíc boubelky Bára, Markéta a Lucie chodí třikrát týdně dřít do posilovny s trenérkou Denisou Balakovskou. „ Holkám postupně navyšuji čas kardiotréninku a zvládají to perfektně. Neflákají se a drží se všech mých rad a doporučení. Také vidím, že už se dostavují první výsledky,“ řekla Blesku trenérka, kterou holky v žertu nazvaly tyrankou.

Video
délka: 04:49.06

Zhubni s úsměvem: Psycholog radí, jak se zbavit pocitu hladu a chuti na sladké! Tereza Kühnelová, Jan Jedlička, Lukáš Červený, hudba: hudebnibanka.cz/Václav Janout, Patrik Gudev - Positive Morning

Fotogalerie
100 fotografií