Drama z podhůří Tater je zatím hereččin asi největší film, protože je celý založený hlavně na ní. Křenková roli továrníkovy manželky Heleny brala hodně vážně, a tak v rámci příprav chodila s vycpaným břichem i mimo natáčení. „Nikdy jsem nebyla těhotná, takže jsem se musela naučit s ním správně chodit. Bylo to hezké, ale dost nepohodlné, zvlášť když bylo horko. Lidi na mě ale byli příjemnější,“ prozradila útlá tmavovláska.

„Pouštěli mě v tramvaji sednout, usmívali se, když jsem někam přišla. Dělali jsme i umělá prsa pro pasáže ve filmu, kde jsem v noční košilce. Aby vypadala, že se v nich vytváří mléko,“ okomentovala to pro časopis Reflex. Ale nebylo to jen tak. Aby jí bříško sedělo co nejlépe, udělali jí speciální odlitek celého trupu.

Stamilionové náklady

Člověk musí být nahatý před cizími lidmi a trvá to desítky minut. Nesmíte se hýbat. Pak to na vás tuhne, takže máte pocit, že nemůžete dýchat. Říkala jsem si: Já to roztrhnu a uteču!“ popsala svoje pocity s tím, že to samozřejmě nemohla, protože to celé bylo strašně drahé. Ostatně na představení filmu v Domě ČT v Karlových Varech se scénárista Miro Šifra (35) prořekl, že film stál 900 milionů korun.

Dar i tíha

Herečka si na svůj těhotenský doplněk tak zvykla, že prý měla na konci chuť křičet: neberte mi to břicho, a dokonce uvažuje o založení rodiny. „Chtěla bych být matkou. Možná časem přijde nefejkové břicho. Bylo by to pěkné,“ shrnula. Role Heleny pro ni byla ale na začátku velmi stresující záležitost. „Byl to dar i tíha zároveň, neslo to s sebou velkou krásu i zátěž. Měla jsem z toho nejdřív strašný nervy a pak jsem si třetí natáčecí den řekla: přestaň se stresovat, protože pak ti to proteče mezi prsty a pak zjistíš, že sis to vůbec neužila. Tohle jsi chtěla, tohle je tvůj splněný sen. A od tý chvíle na to mám nádherný vzpomínky," tvrdí herečka. 

O čem to bude? 

Píše se rok 1937 a přístup mladého ředitele továrny je sympaticky moderní. Ale nenechte se mýlit, protagonistkou je jeho žena Helena. Odhodlaný pohled aspirující lékařky, která se chystá brzy porodit, do vysněné rodinné budoucnosti však náhle zastíní nález mrtvého těla novorozence na dvoře pulzující fabriky. Helenina vrozená empatie, zesílená jiným stavem, se nespokojí s nápadně rychlým vyřešením záhady. Poutavé detektivní drama s progresívním a hluboce lidským pohledem na téma kontroverzní nejen těsně před netušenou válkou, ale i o desítky let později.

Video
Video se připravuje ...

Eliška Křenková v minisérii Iveta: Těším se, až se setkám se sestrou Bartošové! David Turek

Fotogalerie
24 fotografií