Nejdřív všechno běželo jak po drátkách – herec se zhostil role zasloužilého kriminalisty. Jenže filmování se oproti původnímu plánu výrazně protáhlo a s Goldflamem pečlivě sjednaný termín natáčení zásadní scény padl.
Štáb Případu mrtvého nebožtíka tak musel narychlo hledat někoho, kdo by byl ochotný nechat se namaskovat jako on a zahrát si mrtvolu na smetišti. Režisér totiž nechtěl Goldflama kvůli jednomu výpadku za žádnou cenu přeobsadit. Produkce za něj nakonec angažovala novináře Jiřího Renče, kterého si vytipovala sama Goldflamova manželka.
A hlavně... byl ochotný si na půl dne lehnout uprostřed skládky. Přestože ho rekvizitáři chtěli ušetřit vůně odpadků a vyrobili mu lůžko izolované igelitem, moc to nepomohlo... Řidič, který pracoval na filmu první den a nevěděl, odkud herce poveze, pak prý musel auto v červencových vedrech větrat celý týden. Natáčet mrtvoly, kterých je ve filmu požehnaně, byl vůbec problém. Podívejte se s námi, jak se nejen v Případu mrtvého nebožtíka, který bude mít předpremiéru v kinech už na Silvestra, dělaly vraždy...VIDEO: Film o filmu: Jak se točila crazy komedie Případ mrtvého nebožtíka?
Film o filmu: Jak se točila crazy komedie Případ mrtvého nebožtíka? Bio Illusion
VRAŽDA SEKYROU
Štáb zvažoval i mord motorovou pilou, kvůli úsporám ale sáhli po sekyře. Ani takhle to nebyla žádná legrace. Scéna se sekyrou zaseknutou v hlavě se natáčela několik hodin. „Buď si necháte ze silikonu odlít dokonalou repliku člověka, nebo si zaplatíte herce, což je mimochodem mnohem levnější,“ prozradil režisér Miroslav Šmídmajer (60).
Herečce nejdřív museli vzít míry, aby sekyrka dokonale přilnula k její lebce, pak ji museli lepit nejméně hodinu. K tomu maskérka přidala trochu krve. Žena si pak sice pohodlně lehla na zem, kde předstírala mrtvolu. Jenže když byl dialog dlouhý, musela před kamerou vydržet nedýchat. Jakmile se nadechla, sekyra se hýbala.
Padla neměla, ani když všichni ostatní mohli jít na pauzu. Pro »mrtvolu« bylo nejlepší, když zůstala ležet. Pokud akutně potřebovala na WC, musela přiskočit asistentka a držet jí sekyrku. „Chudák herečka musela patnáct hodin ležet v jedný poloze,“ popsala herečka Hanka Vagnerová (36).
PÁD Z MRAKODRAPU
Ten byl o chlup snadnější. Poté, co herec odevzdal míry, tak do asfaltu nakreslili jeho tělo. Zbytek už byl dílem postprodukce, kde byl na počítači přidán kouř a vytvořena i díra po mrtvole. Iluze byla hotová. „Tím, že jsem se pohyboval v jiném žánru, než je kriminálka, tak jsem nemusel jako v americkém akčním filmu utrácet miliony za kaskadéry. Všechno jsme odehráli na těch hercích a zbytek si divák domyslí,“ smál se režisér.
OSUDNÝ PRŮSTŘEL
Jak Blesk zjistil v zákulisí, když se natáčí akční scéna, kdy zločinec vystřelí na policistu a trefí ho, existují dvě možnosti provedení. Buď počítačový trik, kdy zůstává oblečení neporušeno a vše se dokreslí později na počítači, nebo klasická metoda – tzv. spešláci vytvoří kapsičku se střelným prachem, tu připevní pod oděv a v inkriminovaný moment exploduje.
Vypadá to jako zásah. Příprava na to trvá dvacet až třicet minut, protože spešlák musí dát ochrannou destičku pod oblečení herce, aby se nezranil. V Nebožtíkovi zvolili tuto druhou metodu a přizvali specialistu. Ten zajistil, že po výstřelu nálož vytvořila ne jednu, ale hned dvě díry najednou. Tak, aby to vypadalo jako průstřel.
VRAŽDA HYPNÓZOU
Vražednou zbraní byla točící se spirála, která svou oběť uvedla do hlubokého spánku, ze kterého už se nešlo probudit. Což o to, záběr si napsal scenárista, horší to ale bylo s realizací. Rekviziáři si nástroj vyrobili sami, všechno ale záviselo na motůrku z hračky, který měl vydržet celý den. Lehčí úlohu už měla herečka Petra Jungmanová(48), které aplikovali jen speciální čočky. „Nemusela jsem se učit žádný text, celej den tady sedím a zírám,“ vtipkovala.
VIDEO: Případ mrtvého nebožtíka: Nová komedie si utahuje z kriminálek!
Případ mrtvého nebožtíka: Nová komedie si utahuje z kriminálek! Bio Illusion