Podle ÚOHS radnice diskriminovala některé uchazeče už v zadávacích podmínkách. O zakázku se mohly ucházet pouze firmy, které v posledních pěti letech stavěly obdobnou budovu kruhového půdorysu, navíc musely mít za sebou i stavbu krytého nástupiště nebo tribuny se založením na pilotách.

Podle úřadu kombinace požadavků do jediné reference mohla ovlivnit výběr nejvýhodnější nabídky. Tendr vyhrály společnosti Silnice group a NEPRO stavební.

"Dostali jsme sankci kvůli tomu, že jsme měli přísné kvalifikační požadavky na zhotovitele. Požadovali jsme, aby zhotovitel měl za sebou v minulosti tři referenční stavby," řekla ČTK starostka Žatce Zdeňka Hamousová. "Důvodem bylo, že dopravní terminál je kruhová stavba na pilotech, zakázka nebyla jednoduchá, proto nám společnost, která připravovala výběrové řízení, takový požadavek do podmínek dala," uvedla starostka. "Požadavky byly přísné, ale určitě jsme nikoho nediskriminovali," dodala.

Rozhodnutí ÚOHS už nabylo právní moci a město pokutu zaplatilo. Žaloba nemá odkladný účinek. "Zvažovali jsme, zda žalobu podáme, aby náklady na soudní řízení nepřevýšily samotnou pokutu, ale právník nám to doporučil. Máme odborný posudek, že to není stavba běžného typu. Šance na vítězství u soudu tak jsou pro město vysoké," dodala Hamousová.

Nové autobusové nádraží slouží cestujícím od října 2015. Stavba dopravního terminálu s čekárnou a upraveným okolím stála 46,4 milionu korun, dotace z Regionálního operačního programu (ROP) Severozápad pokryla 85 procent nákladů.

Nádraží se opravovalo necelý rok. Při cestě do okolních měst a obcí museli lidé po dobu přestavby využít provizorních zastávek.