"Každopádně pan ministr pochopil, že taxislužba není jen o penězích, ale i o dalších aspektech, které je třeba řešit," řekl Holcman. Podle něj zároveň Babišovi vysvětlili, že magistrátní pracovní skupiny problém nevyřeší. Praha zřídila hned dvě - jedna dnes jedná o zkouškách řidičů taxislužby z místopisu a jazyka, druhá má na starosti stanovení standardů kvality taxislužeb.

Po červencovém protestu a následné schůzce se zástupci AKT ale Praha od plošného přezkoušení ustoupila. Taxikáři požadují stanovení minimální ceny, město do podnikatelského prostřední ale takto zasahovat nechce. Negativně se k tomu vyjádřilo i ministerstvo financí. "Minimální cenu není možné stanovit. Oni tvrdí, že je možné stanovit cenu konkrétní, požádal jsem je proto, aby dodali příklady z jiných zemí," řekl novinářům Babiš. Podle něj to funguje například v Budapešti nebo Bukurešti.

Podle ministra se problém musí řešit komplexně, jednat by kromě ministerstva financí a magistrátu mělo také ministerstvo dopravy, případně finanční správa. "Zkoušky jsou jen malinká část. Je důležité, kdo může být taxikář a za jakých podmínek může získat oprávnění," řekl Babiš. Podle něj by v situaci, kdy někteří taxikáři jezdí nelegálně, mohla pomoci i elektronická evidence tržeb.

Taxikáři protestovali už v červenci, tehdy Prahou v průvodu, který také svolala asociace, projeli městem a způsobili komplikace v dopravě. Dnešní protest je svolaný na Strahov, odkud chtějí řidiči jet na magistrálu.

Podle podkladů pro radu je v Praze 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů. Maximální částka za kilometr stanovená městskou vyhláškou je 28 korun. Praha připravila svou novelu silničního zákona, kterou už schválila rada. Musí ještě projít zastupitelstvem, poté ji hlavní město předloží Parlamentu.