Ačkoliv první žádost o prodloužení akreditace Akreditační komise zamítla už v září a zápis z příslušného zasedání byl zveřejněn na začátku října, UJAK to podle Dvořákové ihned nesdělila svým studentům. Pokud by studenti měli podrobné informace, mohli by podle ní například přejít na jinou vysokou školu a vyhnout se problémům.

Škola v reakci na první zamítnutí žádosti doplnila podklady a podala novou žádost, která se projednávala v prosinci. Vedení školy prý bylo přesvědčeno, že akreditaci znovu získá. "UJAK nepředpokládala, že by k reakreditaci nedošlo. Dodali jsme veškeré podklady, jež Akreditační komise vyžadovala - rozvrhy s přehledem vyučujících, k jednotlivým vyučujícím jsme dodali životopisy, které dokládaly jejich odbornost a publikační činnost," uvedl Červenka.

Škola na základě požadavku Akreditační komise zavedla přijímací zkoušky, předložila seznam studentů s jejich diplomovými pracemi včetně vedoucích, popsala systém řízení praxí i vědeckovýzkumné aktivity. "UJAK si stojí za tím, že studijní program Speciální pedagogika je zajištěn kvalitně, na univerzitě je realizován 13 let, s vysoce pozitivním hodnocením ze strany zaměstnavatelů, odborné veřejnosti i samotných studentů," dodal Červenka.

Podle Dvořákové ale UJAK nevyřešila zásadní problém, tedy počet studentů neodpovídající pedagogickému zázemí. Do prvního ročníku škola vzhledem k zájmu o doplnění pedagogického vzdělání nabrala 900 studentů, dvakrát tolik než o rok dříve. Nezajistila prý ale další pedagogy a pracoviště pro praxi, aby mohla toto množství v odpovídající kvalitě zvládnout. "Úpravy, které UJAK v tomto směru dělal, byly všechny jenom kosmetické, a vlastně mám pocit, že počítal s tím, že právě to množství studentů bude to klíčové, co bude bránit, aby ta akreditace skončila," řekla Dvořáková rádiu Impuls.

Akreditační komise později neprodloužila akreditaci ani neučitelsky zaměřené speciální pedagogice, kvůli čemuž se ocitlo v ohrožení 1418 studentů. Po intervenci ministerstva školství a zajištění dohledu odborníků z pedagogických fakult veřejných vysokých škol komise na dubnovém zasedání prodloužila akreditaci speciální pedagogiky na dostudování stávajících studentů do 30. září 2015. Odborná hodnotící skupina ale zároveň konstatovala, že drtivá většina ze 400 studentů závěrečného ročníku nemá odpovídající praxi nebo diplomovou práci, aby mohla být připuštěna ke státním závěrečným zkouškám.