"Reklama cílená na děti a jejich prostřednictvím na peněženky rodičů není odrazem pouze naší doby, ale obchodníci ji používali i v minulosti. Firmy vydávaly sběratelské sady obrázků, omalovánky, vystřihovánky nebo pohádky s oblíbenou hračkou," řekla Milerová.

Sbírka pochází z Múzea obchodu v Bratislavě a v Mýtě bude k vidění do konce srpna. Vedle plakátů ukazuje plechovky či obaly od mýdel, cikorky, bonbonů nebo bujonových kostek do polévky.

"Děti se samozřejmě objevovaly na dětských produktech, různých kašičkách, mýdlech. Firmy v obměnách sdělovaly, že jejich výrobek je to nejlepší, co děti mohou dostat nebo používat," řekla Milerová.

Návštěvníci si také mohou přečíst reklamní pohádky, složit puzzle potravinářské firmy Liebig a obléct panenky do papírových oblečků.