Pražské jaro, největší festival klasické hudby v Česku, je ve své polovině. Do 3. června nabídne ještě zhruba dvacítku koncertů.

Letos osmapadesátiletý vídeňský rodák Altenburger se věnuje mimo jiné komorní a soudobé hudbě, premiéroval nebo nahrál například díla od Kurta Schwertsika nebo Witolda Lutoslawského. Vyučuje také na hannoverské a vídeňské hudební univerzitě. Houslista dnes hrál na nástroj od Carla Bergonziho z roku 1733. Doma má ještě vzácné stradivárky, které mu byly před časem ukradeny, ale pak se mu se štěstím vrátily zpět.

Orchestr Vídeňské akademie vystoupil na Pražském jaru po dvou letech. Minule zde s velkým úspěchem doprovodil slavného amerického herce Johna Malkoviche ve zpěvohře Giacomo Variations a v roce 2011 v Pekelné komedii. Je jediným rakouským orchestrem, který hraje na dobové nástroje repertoár od barokní hudby přes klasickou a romantickou a neváhá nastudovat i soudobé skladby.

Dnes se ansámbl pod vedením svého zakladatele, varhaníka Martina Haselböcka vrátil, aby Pražanům předvedl, kam až sahá jeho repertoárový záběr. Orchestr si letos připomíná 30 let od svého vzniku, festival Pražské jaro je o 40 let starší. Orchestr Vídeňské akademie od svého vzniku dosáhl světového věhlasu díky své virtuozitě a nezaměnitelné interpretaci.