Rejdařská firma, která se na světové námořní přepravě zboží podílí 19 procenty, je považována za barometr globálního obchodu. Svým zákazníkům oznámila, že je nucena zavést mimořádnou přirážku k ceně. Přeprava suchého (nechlazeného) zboží z Rotterdamu do Šanghaje tak zdraží o 14 procent. Podobný krok jako Maersk Line udělala například i Mediterranean Shipping Company.

V prvním čtvrtletí, kdy ceny paliva vzrostly o 19 procent, se celkové náklady Maersk Line zvýšily na 1,2 miliardy dolarů ze 782 milionů ve stejném období roku 2017 a její provozní ztráta se téměř zdvojnásobila na 220 milionů dolarů.

Generální ředitel Sören Skou počátkem května připustil, že společnost má problém s náklady a že opouští některé trasy a zavede příplatek. Maersk Line dnes už není ve svém sektoru nejziskovější firmou světa, kterou po několik let byla, z hlediska podílu na trhu jí ale prvenství stále patří.