Přesnější vyčíslení veškerých škod způsobených silným větrem České dráhy doposud nemají. Správce kolejí, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), škody napáchané vichřicí sečetla na 10,8 milionu korun. Vítr ničil na železnici především trakční vedení, na které připadá většina škod. V částce jsou ale započteny i náklady na zásah drážních záchranářů a náklady na odklízení spadlých stromů.

Vichřice Herwart způsobila na železnici největší komplikace po ledovkové kalamitě z prosince 2014. Ta zastavila na tratích asi 120 vlaků, ve kterých uvízlo zhruba 20.000 cestujících. Námraza, kvůli které nejezdily elektrické lokomotivy, vyšla České dráhy na zhruba 18 milionů korun.

Podle pojišťoven způsobil orkán Herwart škody 1,37 miliardy korun a stal se tak nejničivější větrnou smrští po orkánu Kyrill z roku 2007. Napravit jeho následky stálo pojišťovny 2,2 miliardy korun.

Největší škody způsobil letošní orkán lesníkům a energetikům. Podle odhadů Lesů České republiky způsobil Herwart na porostech obhospodařovaných tímto státním podnikem škody za 600 milionů korun. Vichřice ve státních lesích poničila asi 1,5 milionu metrů krychlových dřeva, což je asi 19 procent celoročních těžeb.