Bourání začalo v 06:00. "Najely tam bagry a zakously se do mostu," uvedl stavbyvedoucí. Stroje dnes most rozebíraly celý den, postupně odstraňovaly jednotlivé nosníky, kterých je ve dvou polích celkem 28. Kolem 17:00 zbývaly na jednom poli tři a na druhém čtyři nosníky, do tmy by podle stavbyvedoucího měla být demolice hotova. "Potom během noci a neděle přijdou na řadu odklízecí práce, bude se to rozbourávat na menší kusy, aby to šlo nakládat a odvážet," dodal.

Kvůli demolici je o víkendu uzavřena silnice I/18 přes most, objížďka vede přes Příbram a Milín. Od pondělí budou auta na této trase jezdit po nájezdových rampách pod již zbouraným mostem. Podle Pöschla by rampy měly být připraveny do půlnoci na pondělí. Dělníci zároveň začnou v pondělí stavět nový most, práce potrvají do konce září. Cena přestavby je podle Ředitelství silnic a dálnic 36 milionů korun bez DPH.

Dlouhodobá uzavírka D4 u 41. kilometru začala už v pátek, aby mohli stavbaři na dálnici navážet štěrk a vytvořit takzvaný polštář, do nějž se dnes most shazoval. Objížďka po silnici třetí třídy od Dlouhé Lhoty, okružní křižovatce a nové spojce na Dubenec potrvá až do zprovoznění nového mostu na konci září.

Další dlouhodobá uzavírka kvůli opravě mostu čeká strakonickou dálnici zanedlouho u Mníšku pod Brdy u Prahy. Začne 3. dubna a potrvá také do konce září. V délce asi 800 metrů bude provoz obousměrně sveden na pravý jízdní pás ve směru na Příbram. Pro oba směry bude k dispozici jeden jízdní pruh. "V průběhu výstavby bude celkem třikrát uzavřen podjezd pod mostem, a to vždy od sobotního dopoledne do nedělního odpoledne. Objízdná trasa bude vyznačena přes mimoúrovňovou křižovatku Kytín," sdělil ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký. Rekonstrukce podle něj vyjde na 39 milionů korun.