"Ve 04:00 vyjely první spoje z místních částí, vše jezdí podle jízdního řádu, nemáme žádné stížnosti," popsala ČTK situaci vedoucí odboru evidenčních správních služeb Jitka Kočicová, podle níž nebyly změněny trasy autobusů ani ceny jízdného. "V platnosti jsou veškeré dlouhodobé jízdní doklady, které si cestující zakoupili u původního přepravce. Bez problému funguje i informační kancelář," uvedla.

Doprava je podle Kočicové zatím u Arrivy zajištěna na základě objednávky. "Smlouva se bude v nejbližší době vypracovávat. Provozovat MHD bude společnost ve městě maximálně po dobu dvou let do výběru nového dopravce prostřednictvím výběrového řízení," řekla Kočicová. Podotkla, že podle zákona musí město záměr vypsání tendru na nového dopravce zveřejnit po dobu jednoho roku v evropském věstníku.

Ředitelka společnosti Arriva Morava Pavla Struhalová ČTK řekla, že společnost převezme všechny zaměstnance bývalého dopravce. "Nikdo z nich nepřijde o práci. A pokud to bude možné, převezmeme i vozový park," uvedla.

Dopravní a logistická společnost, která zajišťovala ve městě MHD od března 2014, měla smlouvu do roku 2024. Kvůli finančním problémům však přišla o osm pronajatých autobusů a nedokázala poté zajistit ve městě dopravu v plném rozsahu. V ulicích města v pondělí chybělo 77 autobusových spojů z celkových 180.

Zástupci společnosti se údajně dostali do problémů kvůli výkladu smlouvy. Jedná se o část týkající se výše ceny dopravního výkonu za určité období a následné vyplácení kompenzace. Firma kvůli tomu podala již dříve žalobu na město, spor však loni v září u okresního soudu prohrála.

Smlouvu s Dopravní a logistickou společností podepsalo bývalé vedení města. Dopravce nabídl městu cenu 136,8 milionu korun bez DPH. Město přitom původně odhadovalo cenu zakázky na 250 milionů bez DPH. Tehdejší zástupci radnice odmítli, že by cena byla podbízivá. Podle současného vedení radnice byla cena podhodnocená a problémy se daly čekat.

Dopravní a logistická společnost Přerov, která se potýká se ztrátami delší dobu, byla do loňského roku stoprocenntní dceřinou firmou Slovenské autobusové dopravy (SAD) Trnava, jež provozovala MHD v Přerově v minulosti. Loni v létě společnost SAD prodala svůj stoprocentní podíl brněnské firmě BANDIR ASSET MANAGEMENT.