V Brně už z Jihlavy koupili dříve čtyři trolejbusy a jeden na náhradní díly, z Hradce Králové 11 a další dva z Českých Budějovic. "Nyní je čeká takzvaná střední prohlídka, aby se během tří měsíců dostaly do provozu. Místo nich se vyřadí tři starší vozy," uvedla Lukšová. Do šrotu tedy půjdou vozy 14Tr, které se vyráběly na přelomu 80. a 90. let. Letos dopravní podnik plánuje nákup ještě jednoho vozu z Hradce Králové.

Dopravní podnik dřívějšími nákupy ojetých nízkopodlažních trolejbusů řešil nedostatek vozidel. Nové krátké trolejbusy totiž nakupoval naposledy v roce 2002. "Provozně se nám osvědčily. Předpokládáme, že vydrží osm až devět let, než se budou muset nahradit novými," uvedla Lukšová. Dopravní podnik si z úsporných důvodů vozy modernizuje sám. Nový trolejbus je také výrazně dražší, stojí zhruba deset milionů.

Trolejbusy 21Tr byly posledním typem, které vyráběla Škoda ještě v Ostrově nad Ohří. Brno na přelomu minulého a tohoto století odebralo 43 těchto nových vozů. Ojeté začalo nakupovat v roce 2011.

Loni dopravní podnik po mnoha letech nakoupil nové trolejbusy, získal 30 článkových vozů 31Tr SOR za 400 milionů korun. Vyřešil tím problémy na nejvytíženějších linkách, na kterých už mohou jezdit jen velkokapacitní trolejbusy.