„Problematická je průměrná rychlost po Praze a počet zakázek za osm hodin. Až dodáme správná čísla, tak uvidíme, co nakonec vyleze,“ uvedl majitel společnosti AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička.

V Praze je několik tisíc řidičů taxislužby. Podle magistrátu jich ale podklady pro vypočítání ceny dodalo jen asi 25. „Ztratili jsme tak čas a zástupci taxi nás vrátili na začátek této problematiky. Budeme teď do pátku čekat na relevantní podklady,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Taxikáři kromě nejvyšší povolené ceny jednají s ministerstvem financí také o jednotné ceně za kilometr. Pokud jednání nepovedou ke shodě, mluvčí Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT) Daniel Tarljovski nevyloučil další protestní akce. Poslední stávku, kterou chtěla zablokovat dopravu v centru, svolala asociace na 1. září. Nakonec ji ale po příslibu změn od primátorky odvolala. Cena se naposledy měnila v roce 2007, náklady se ale od té doby podle AKT zvýšily.

Jedná se i o oblečení taxikářů

Magistrát a taxikáři dál debatují o podobě připravované novely zákona a vyhlášky týkající se taxislužby. Zástupci taxikářů by měli přijít s návrhy týkajícími se standardů, tedy mimo jiné toho, jaká budou pravidla pro odění řidičů a označení vozidel.

Zkoušky z jazyka a z místopisu, kvůli kterým opakovaně protestovali, podle primátorky zůstávají sporným bodem. Diskusi o zkouškách chce Praha znovu otevřít poté, co s taxikáři dojedná standardy.

Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.