Škodovka slibuje u modelu Yeti GreenLine průměrnou spotřebu jen 4,6 litru nafty na sto kilometrů. Nebudeme vás napínat – za tak málo se snad nedá jezdit, ani kdyby auto někdo do kopců tlačil. Ale na druhou stranu lze celkem v pohodě jezdit s apetytem o litr větším. A to je pořád o fous méně, než za kolik v reálu jezdí běžný yeti s motorem 2.0 TDI. A když se trochu uskromníte, ukáže palubní počítač hodnoty kolem pěti litrů. Na rovinu přiznáme, že první dojem z ekologického yetiho nebyl zrovna příznivý – aby auto subjektivně trochu jelo, znamenalo to šlapat více na plyn. Veškerá výhoda delších převodů a menšího motoru je tak ta tam.

Chybí spoiler

Pochvaly se nenesly ani k podvozku. Iniciativu vývojářů, kteří snížili světlou výšku o 25 milimetrů, jsme při výjezdech ze zasněžených parkovišť neocenili. Ustoupit musel i komfort jízdy, stejně jako u ostatních brášků řady GreenLine. Aspoň, že tvrdé letní pneumatiky vystřídaly o něco příznivější zimní. Yeti GreenLine nedostal na rozdíl od „ekologické“ fabie, ani žádný spoiler na zadní okno nebo jiná viditelná vylepšení aerodynamiky, která by ho odlišovala. Vlastně ani nevíme, jestli se na úspornosti vozu Yeti GreenLine více podepsaly provedené úpravy, tedy pneumatiky s nižším valivým odporem, zakrytování podvozku a jeho snížení, systém Stop&Start, nebo fakt, že jedině do této specifi kace lze pořídit jinak nenabízený vznětový čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 105 koní.

Líný v malých otáčkách

Od nižších otáček se mu moc nechce s těžkým a objemným autem hýbat – pohotovostní hmotnost činí 1410 kg. Ve vyšším spektru už ale agregát slušně zatahuje. Pravda, ani potom nedávají výkony motoru příliš prostoru k úvahám o dynamickém předjíždění. Zejména ve spojení s prodlouženými převody (jen pět rychlostních stupňů místo obvyklých šesti) nám připadal vůz trochu lenivější. Yeti GreenLine se podle výbavy nabízí o šest až sedm tisíc dráž než srovnatelný vůz vybavený motorem 2.0 TDI/81 KW. Zato ušetří podle údajů výrobce 0,8 l paliva na sto kilometrů – tedy při současných cenách nafty asi 24 korun. Když pomineme rozdíl v povinném ručení, vyplatí se po ujetí asi 29 167 km – pak už jenom šetříte. Trochu překvapuje, že pohon všech kol k tomuto „zelenáčovi“ není možné dokoupit.

ŠKODA YETI GREENLINE

Motor: vznětový 1.6 TDI

Největší výkon: 105 koní

Nejvyšší rychlost: 176 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,1 s

Kombinovaná spotřeba: 4,6 l/100 km

Zavazadlový prostor: 416 l

Cena: 550 900 Kč